Upis dece u beogradske vrtiće 2010

| 07/05/2010 | 63 Comments

Kako bismo vam obezbedili adekvatne i pravovremene informacije kontaktirali smo neke od predškolskih ustanova sa teritorije Beograda kao i Sekretarijat za dečju zaštitu sa kojim već duže vreme imamo odličnu saradnju.

Prema zvaničnim podacima iz Sekretarijata, ove godine u Beogradu ima mesta za 9.593 mališana u vrtićima.

PU po opštinama Jaslene grupe Vrtić Mešovite Pripremni predškolski program Ukupno Konkurs
PU Zemun 259 0 n/a 884 1143 10.– 21.5.
PU Vračar 250 90 18 21 379 26.4.-10.5.
PU Sopot 58 90 0 105 253 15.4-10.5.
PU Rakovica 430 228 32 294 984 10.-20.5.
PU Novi Beograd 694 146 60 25 925 4.-24.5.
PU Voždovac 377 89 0 185 651 10.-21.5
PU Čukarica 316 140 n/a n/a 456 10.5.-1.6.
PU Obrenovac 0 54 0 14 68 10.-25.5.
PU Stari grad 224 75 190 87 576 10.-31.5.
PU Grocka 119 74 4 49 246 Tokom cele god.
PU Barajevo 45 45 n/a 170 260 19.4.-19.5.
PU Zvezdara 582 544 0 16+338(354) 1480 završen
PU Mladenovac 76 54 0 67+145(212) 342 26.4.-21.5.
PU Lazarevac 120 156 n/a n/a 276 Tokom cele god.
PU Savski venac 166 169 10 0 345 10. -31.5.
PU Palilula 420 161 4 624 1209 10.-21.5.
UKUPNO 4136 2115 318 3024 9593

~

Kako ide proces prijave?

U svakoj PU dobićete obrazac za prijavu koji treba da popunite i da dostavite potrebnu prateću dokumentaciju.

U prijavnom formularu treba da navedete tri objekta koja pripadaju PU sa vaše opštine. Prvi je onaj koji želite, a druga dva objekta su „rezerva“ ukoliko u željenom nema mesta.

Prijavni formular možete skinuti i sa sajta www.beograd.rs http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1333524

Ukoliko za to ima potrebe, možete da se obratite Centralnoj upisnoj komisiji u vašoj PU ili podnesete pisanu žalbu u roku od 8 dana od objavljivanja rezultata.

Prilikom upisa deteta u vrtić, ukoliko ostvarujete pravo na regresiranje troškova, popunjavate Zahtev za regresiranje koji ćete dobiti u ustanovi i prilažete još dodatnu dokumentaciju koja je potrebna.

Iz PU „11 April“ sa Novog Beograda su nam preporučili njihov sajt http://vrtic.11april-nbgd.edu.rs/upis gde možete da pronađete dodatne korisne informacije.

Spisak i kontakte PU sa teritorije grada Beograd možete pronaći ovde: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=2370

Takođe smo pokušali da dobijemo još neka dodatna pojašnjenja iz sekretarijata kao odgovore na brojna pitanja sa kojima nam se javljate.

Jedno od njih je i kako rešiti problem ako dete puni sada godinu dana, a majka mora da se vrati na posao, da li ta deca mogu biti i po kom osnovu upisana u jaslice pre septembra?

Dobili smo odgovor da deca mogu biti upisana, ali se ne preporučuje da krenu u tom periodu zbog adaptacionog procesa koji traje i do tri meseca, za svako dete je naravno individualno. Tokom leta su godišnji odmori, deca se mešaju po grupama zbog dežurstava vaspitačica i sa detetom tokom leta neće biti ista vaspitačica sve vreme. Zbog toga se savetuje početak u septembru kada dete prima njegova vaspitačica koja će sa njim ostati cele godine.

Kriterijumi za upis dece definisani su Zakonom o predškolskom obrazovanju i prednost nad ostalim kategorijama imaju deca iz osetljivih grupa, zatim deca čiji su roditelji zaposleni, a potom ostala deca.

Regresiranje troškova boravka dece u PU, odmora i rekreacije: Zahtev i Pravilnik http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1333526

Tags: , , ,

Category: Beograd

Comments (63)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Sites That Link to this Post

  1. Tweets that mention Upis u bgd vrtiće 2010 -- Topsy.com | 07/05/2010
  1. Mama Milena says:

    Opština Zemun na kojoj živim ima 0????? mesta za upis u vrtić? Vidim da se mnogo napredovalo, obdaništa se grade i planiraju po prigradskim opštinama, a Zemun ima 0 mesta? Vlast koja nije sposobna da uloži najmanje moguće u decu koja su naša budućnost. Decu nam odgajaju bake, tetke, komšije…ako nismo dovoljno imućni da platimo privatni vrtić. Poražavajuće…

  2. Dragana S says:

    Milena,
    tačno je, opština Zemun za vrtićka mesta 0!!! Jeste ponižavajuće! Međutim, ima nade, novi vrtić koji se završava uskoro “Mala sirena” na keju, će primati grupe. Pretpostavljam da se još uvek ne zna tačno kraj radova na Flori i završetak novog vrtića, pa zbog toga će se ta mesta objaviti kasnije. Evo ovo je po nekim nezvaničnim saznanjima.
    Inače ako želite da upišete dete u Zemunu u vrtić, slobodno popunite prijavu i odnesite u upravu ili pozovite njihovu Centralnu komisiju u Radiča Petrovića, prihvatiće vam prijavu, i ako bude otvorenih mesta pozvaće Vas.
    POzdrav

  3. Snele says:

    Posto vec imate odličnu saradnju sa Sekretarijatom za dečju zaštitu zasto ih niste pitali KAKO JE MOGUCE da JEDINO u PU ZEMUN ima 0 mesta za vrtic?
    ZAR IM TO NIJE BIO NEOBICAN PODATAK KADA SU NAPRAVILI LISTU?
    Isto tako nas Gradonacelnik otvara 4.juna 2010. vrtic u Kaludjerici za 300 malisana a PU GROCKA ima vec 74 mesta za vrtic (http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1395881)?

  4. Mia Popovic says:

    Nazalost nisam bila informisana oko upisa u vrtic, pa mam jedno pitanje propustila sam ovaj konkus koji je bio, pa me zanima, da li postoji mogucnost upisa u nekom drugom konkursu, kako ide ta procedra kada se zakasni? molim za odgovor, hvala.
    srdacan pozdrav.

  5. admin says:

    @Mia Popovic, prema recima ljudi iz Sekretarijata za socijalnu zaštitu, konkurs se raspisuje jednom godišnje, a deca se primaju i tokom cele godine, ako ima mesta. U ovom poslednjem je problem jer u Beogradu fali više hiljada mesta za decu, pa praktično postoje liste čekanja, tj prijavi se dete i čeka se konkurs kada se odlučuje ko je primljen.
    U poslednje vreme je izgradjena nekolicina vrtica, ali to i dalje nije dovoljno da budu primljena sva deca. Naš savet je da odete do vrtića u koji planirate da dete krene, popunite formular za prijavu i čekate. U medjuvremenu, možete da se raspitate da li slučajno u nekom od brtića u Vašem kraju ima mesta.

  6. Mia Popovic says:

    Hvala Vam puno na odgovoru, ostaje mi da postupim kako ste mi napisali.
    Srdacan pozdrav.

  7. Milinko says:

    U Zemunu nema vise mesta ni za Jaslice. Prijavilo se otprilike duplo vise dece nego sto ima mesta, pa sad mi koji nismo prioritet (a obadvoje smo zaposleni i zivimo kao podstanari, i baka servis nije moguc jer bake nisu iz Beograda, kao ni tetke, strine, ujne) mozemo da radimo samo za to da platimo da nam dete ide u privatni vrtic!!! I SAD KAD SVE OVO VIDIM IZ PRVE RUKE SA OSMEHOM PLANIRAM JOS JEDNO DETE!!!!
    I da, nek neko obavesti gradonacelnika, da nisu sva deca zaposlenih roditelja “udomljena”, kako on voli da se hvali u svim mogucim medijima. A za jadno je u pravu, stvarno ne postoje liste cekanja. To su resili, samo vas odbiju kao nereseni zahtev… Hvala unapred

  8. Dusica says:

    Nase dete vec 3 godine ide u vrtic. Nismo znali da do 28.05.2010.god. treba da dostavimo dokumentaciju za obnovu upisa. Dokumentaciju smo predali 09.06.2010. jer smo bili na odmoru od 25.05.-07.06.2010. Obavestila nas je sluzbenica kad smo placali vrtic. Ni jedna vaspitacica nije nasla za shodno da to uradi. Vrtic placamo redovno. Muz i ja radimo. Primanja su nam 20000 i 17000.
    Danas smo doziveli sok, kada smo videli da nam je dete na listi cekanja zbog neblagovremeno dostavljene dokumentacije.
    Da li je moguce da nase dete nije imalo prednost u odnosu na drugu decu?
    Dokumentaciju su nam normalno prihvatili bez reci upozorenja da bi se mogla desiti neka iznenadjenja.
    Da li je ovakav postupak po zakonu?
    Kakve mere bismo mi sada mogli da preduzmemo?

  9. Dusica says:

    Pitam se zasto ste moj komentar skinuli i niste mi odgovorili na postavljeno pitanje.

  10. BILJANA says:

    Molim vas recite mi, da li kao samohrana majka moram biti u radnom odnosu da bi mi dete bilo primljeno u vrtic?

  11. DraganaS says:

    Poštovana Dušice, koliko je nama poznato, po Zakonu i svim ostalim propisima, ne postoji obnova upisa. Deteje jednom upisano u vrtić i tu ostaje dok ga ne ispišete iz nekog razloga ili ne krene u školu.
    Molim Vas da mi se javite i kažete više detalja o Vašem slučaju.
    javite mi se na mail koji imate na kontakt strani udruženja.
    Nije Vaš komentar ni obrisan, niti namerno sklonjen nego je došlo do neke greške na sajtu, ne razumem kakve, ali smo svakako tu da pomognemo i odgovorimo.

  12. DraganaS says:

    Biljana, javite nam se na mail ili ovde, sa malo više detalja. Koji je vrtić u pitanju, ko Vam je i šta tačno rekao, koliko dete ima godina, kada ste konkurisali itd…

  13. MARIJA V says:

    Dete od 18 meseci mi je upisano u jaslice u junu. Placali smo polovinu pune cene,jer nije islo. Pre par dana sam doznala da sam ponovo u drugom stanju,tako da necu raditi jos skoro dve godine. Interesuje me da li mogu dete ispisati, jer cu ja biti u mogucnosti da ga i dalje cuvam,a i novcani iznos nije zanemarljiv,a da ga za godinu dana ponovo upisem? Bojim se da ako ga jednom ispisem, necu moci ponovo da ga upisem. Da li to utice na buduci upis, ili ne? Hvala

  14. admin says:

    Postovana Marija, na zalost, ako jednom ispisete dete iz vrtica, pri slecem upisu nemate prednost, tj. vaze isti kriterijumi.Dakle, sve zavisi od toga da li ce tada biti mesta za upis deteta, a to Vam niko ne moze garantovati.

  15. MARIJA V says:

    Postovani,razumem da necu imati nikakvu prednost,ali me interesuje da li bi sadasnje,eventualno,ispisivanje bilo otezavajuca okolnost prilikom narednog upisivanja? Pozdrav i hvala unapred

  16. admin says:

    Postovana Marija, to jedino da proverimo sa Sekretarijatom za decju zastitu, pa da Vam javimo.

  17. MARIJA V says:

    POKUSACU I SAMA DA IM PISEM. HVALA VAM PUNO U SVAKOM SLUCAJU

  18. Miloš says:

    Molim Vas za odgovor na ova pitanja:

    Koliki je maksimalan broj dece u jednoj grupici (deca oko 4-5 god.)?
    Koliki je maksimalan broj dece po jednoj vaspitačici?

    To pitam jer je moje starije dete sada (od 1. sept.) krenulo posle jednomesečne pauze ponovo u vrtić i odjednom sledeća situacija: promenjena soba, ‘ajde ok, promenjene sve vaspitačice (iako je rečeno prošle godine kada su dobili te dve vaspitačice da će im one biti do predškolskog, ali i to – ok), spojene sve grupice u jednu (?!?!) tako da ih je sada 35 mališana na 3 vaspitačice, koje, naravno, nisu odjednom sve tu, nego je jedna ujutru koja dočekuje klince, pa dođe druga u neko doba (oko 9h), pa ona koja je bila ujutru ode negde oko 12, a ova treća dođe oko 14h (malo sam iskarikirao ovo, ali u suštini je tako) tako da, u dobrom delu dana, vaspitačica ostaje sama sa gomilom dece!?!?!? Da li je ovo po zakonu i ako jeste, da li je, bre, to normalno!?!?! Ako možete da odgovorite do petka, 03. 09. pošto je u petak od 16h roditeljski sastanak, pa bih želeo da znam sa kojim činjenicama raspolažem!
    Hvala unapred i hvala u ime svih roditelja kojima pomažete na ovaj način!

  19. stefan ian says:

    Milose,
    vaspitaci moraju da iskoriste godisnje odmore u julu i avgustu. Uobicajno je da se vracaju 6. septembra(u zavisnosti od broja dana g.od.) Tako da ocekujte od ponedeljka 6.09 vracanje na stanje koje ste zatekli pre godisnjih odmora.

  20. Miloš says:

    Stefane, hvala na odgovoru, ali takav slučaj nije kod nas u Smed. Palanci, odakle sam ja. Napravljen je nov raspored o kome niko nije obavešten pa smo za to saznali tek kada smo došli u vrtić (a vrlo dobro znaju da obaveste roditelje kada treba da se plati neki extra trošak za ovo ili ono) i tako će biti na dalje, dakle, nema veze sa god. odmorima. Mada, ja i dalje nisam dobio odgovore na moja dva pitanja gore… 🙁

    p.s. a kad smo već kod godišnjih odmora, mišljenja sam da, bez obzira na to, nedopustivo je da 1-2 vaspitačice vode računa o 30 i kusur deteta. Ne mislim samo da je to loše za decu, već i na vaspitačice koje se “jedva snalaze” sa 10-oro (ne zato što ne znaju svoj posao, već zato što su klinci zahtevni i naporni i svako vuče na svoju stranu), a kamoli sa više njih, a kamoli sa 30!?!?!

  21. admin says:

    Postovani Milose, mi odgovor na takvo pitanje jedino mozemo da dobijemo u PU u Smederevskoj Palanci, jer zakonodavac daje siroke mogucnosti u okviru zakona kada je broj dece u grupi u pitanju, kao i mnoge druge stvari. Evo Vam sta kaze Zakon:

    Broj dece koja se upisuju u vaspitnu grupu, zavisno od uzrasta jeste:
    – od 6 meseci do 1 godine 7
    – od 1 do 2 godine 12
    – od 2 do 3 godine 16
    – od 3 do 4 godine 20
    – od 4 do 5,5 godina 22
    – od 5,5 godina do polaska u školu (pripremna grupa) 26.
    Izuzetno od stava 2. ovog člana, broj dece koja se upisuju jeste:
    – na bolničkom lečenju do 15
    – sa smetnjama u razvoju (razvojna grupa) 6-8.
    Ako ne postoji mogućnost za formiranje vaspitnih grupa u skladu sa stavom 2. ovog člana osnivač može utvrditi manji, odnosno veći broj dece koja se upisuju u vaspitnu grupu, u skladu sa kriterijumima koje propisuje ministar.
    Kada je osnivač dečjeg vrtića, odnosno osnovne škole koja ostvaruje predškolski program Republika, broj dece, u smislu stava 4. ovog člana, utvrđuje dečji vrtić, odnosno osnovna škola, uz saglasnost Ministarstva.
    Mešovite vaspitne grupe
    Član 34.
    Broj dece koja se upisuju u grupe mešovitog sastava jeste:
    – od 1 do 3 godine 12
    – od 3 godine do polaska u školu 20
    – od 2 godine do polaska u školu 15.
    Dvojezične vaspitne grupe
    Član 35.
    Vaspitno-obrazovni rad u dvojezičnim vaspitnim grupama ostvaruje se sa 10% manjim brojem dece od broja utvrđenog u čl. 33. i 34. ovog zakona.

    OVO su NORMATIVI, a vi vidite koliko se oni postuju 🙁

  22. Miloš says:

    Hvala puno na odgovorima i svaka čast na svemu! Veliki pozdrav!

  23. Natasa says:

    Imam cetvoro dece i problem primanja cetvrtog deteta u vrtic.Troje starije dece su skolarci,suprug mi radi kao poljoprivredni tehnicar pa su mu smene neodredjene nikako se neuklapamo jer cetvrto dete nema ko da cuva zivimo sami.Ja sam morala od 1.septebra da napustim posao jer dete nije primljeno u vrtic.a od jedne plate nemozemo da priustimo deci sve sto je potrebno za skolu o komunalijama da nepricam.Dali postoji neko resenje za porodice sa cetvoro dece.Stvarno sam se razocarala gde god sam se obratila svi su me odbili neki nisu hteli ni da saslusaju moj problem.Recite mi bar kome da se obratim za pomoc.Unapred zahvalna majka cetvoro dece.

  24. MajaN says:

    Postovani,
    Da li je moguce upisati dete u vrtic, ukoliko jedan od roditelja nije zvanicno zaposlen?
    Hvala.

  25. admin says:

    @MajaN, po pravilniku za predskolske ustanove, moguce je, ali imaju prednost deca samohranih roditelja, i deca cija su oba roditelja zaposlena. U praksi, to znaci da jedino ako u tom vrticu ima mesta, vase dete moze da bude upisano, a cesto se desava da mesta nema.

  26. Stojan says:

    Kako je moguće da već prvog dana konkursa,Upravnica vrtića”Izvorčić”u Rakovici,zna da neće biti mesta za moje dete?

  27. Ivan says:

    Situacija je sledeća: sin ide u vrtić Duško Radović (Rakovica) od 2007., od navršene prve godine. Ćerka je rođena u decembru 2009. I supruga i ja smo zaposleni, živimo sami. Supruga počinje da radi od 1. februara 2011. Zahtev za upis ćerke u vrtić je redovno predat i zaveden u vrtiću, ali po izlasku rang liste rečeno nam je da naš zahtev nije ni ušao u obradu zato što su konkursom obuhvaćena samo deca koja su rođena do septembra 2009. Pitam se šta da radimo posle 31. januara sledeće godine, kada i supruga počinje da radi? I, šta to znači, da li treba svi da “štelujemo” kada će nam se deca rađati? Naravno, interesovao sam se za proširenje jaslenih grupa zato što je bilo reči o tome, i naravno, svaki put me “vozaju” sa nekim nebuloznim objašnjenjima. Poslednje objašnjenje je bilo da ćerka još nije napunila godinu, i da im se javim posle njenog rođendana. A šta posle toga? I šta sa decom sa drugih opština koja su upisana u vrtić? Pa valjda bi deca sa prebivalištem na opštini vrtića trebalo da imaju prednost prilikom upisa, ili se varam?
    Pozdrav, Ivan

  28. Milena says:

    Dete mi je krenulo u predskolsko u septembru ove godine. Grupa je u okviru osnovne skole, ide se 4 sata dnevno. Sve je bilo predivno: mlada vaspitacica puna entuzijazma, deci pune sveske crteza, soba puna rucnih radova, panoi puni, deca srecna, brzo se navikla na kolektiv,roditelji zadovoljni…
    Bez ikakve najave jednog dana stize obavestenje da menjaju vaspitacicu i sutra dovode novu koja ima puno staza pa ne moze da radi sa grupom trogodisnjaka vec je izrazila zelju da je premeste negde u predskolsku grupu. To su i uradili bez najave, na brzinu i ostavili nas u soku.
    Bio je jedan roditeljski sa glavnom vaspitacicom, a odrzan je i drugi sa direktorkom kojoj je predat spisak sa potpisima roditelja da se vrati prethodna vaspitacica kojom su svi bili vise nego zadovoljni. Inicijativu roditelja

  29. Milena says:

    Dete nam je krenulo u predskolsko u septembru ove godine. Grupa je u okviru osnovne skole, 4 sata dnevno. Vaspitacica mlada, puna entuzijazma, deca srecna, roditelji zadovoljni.
    Sve je bilo predivno puna dva meseca dok nas jednog dana nisu obavestili da sutradan dolazi nova vaspitacica. Navodno je pred kraj radnog veka i ne moze u maticnom obdanistu da radi sa trogodisnjacima vec je izrazila zelju za premestajem u predskolsku grupu. Na to je cekala 6 meseci i dosla u nasu grupu.
    Mladu su premestili posle 2 meseca rada na mesto starije kao da je to najprirodnija stvar na svetu i da nije vazno misljenje dvadesetoro dece i cetrdesetoro roditelja. Odrzan je jedan roditeljski sa glavnom vaspitacicom, kada roditelji nisu pristali na zamenu, pogotovo ne na takav nacin. Odrzan je jos jedan roditeljski sa direktorkom cele ustanove kada joj je urucen spisak sa potpisima svih roditelja da su protiv zamene. Ni tada nista nije reseno vec je roditeljima obecan treci roditeljski do kada ce direktorka naci nacin gde da smesti predmetnu vaspitacicu a ovoj grupi vrati prvobitnu. Do tog sastanka nije doslo, pretpostavka je da se ceka decja i roditeljska adaptacija i zataskavanje cele stvari.
    Do direktorke je nemoguce doci vec dve nedelje, a roditelji nisu odustali od vracanja prethodne vaspitacice. Deca jos uvek cekaju da se vrati ona koju su zavoleli, koja je sa njima neumorno radila i zasluzila decje i roditeljsko poverenje. Prvobitno nismo imali nista licno protiv te nove vaspitacice ali kako vreme prolazi i bolje je upoznajemo, sve manje smo zadovoljni i sve vise smo ubedjeni da necemo odustati od svog stava i svojih prava.
    Koja su nasa prava u ovom slucaju i kome da se obratimo za najhitnije resavanje ovog vaznog problema?

  30. Duska says:

    Imam dvoje dece, stariji 4 godine, a mladji 14 meseci. Stariji ide u vrtic, a mladji polazi od 1 februara. Oboje su upisani u pu veseljko u kaludjerici, mi smo oboje zaposleni, podstanari bez baka i deka, tj pomoci. Nas problem je sledeci: RADNO VREME vrtica. Vrtic radi od 5.30-16.30 a moje radno vreme od 8-16, a suprug od 9-17. Kako ja da stignem po svoje dete u 16.30 pritom radim u centru grada u nemanjinoj. Posle trudnickog pa porodiljskog radim tek 15 dana nece niko da me pusta svaki dan ranije zbog vrtica a kaci me samo 30-45 min. Interesuje me po zakonu koje je radno vreme beogradskih vrtica? Hvala unapred.

    • admin says:

      Poštovana, Sekretarijat za dečju zaštitu pre nekog vremena je produžavao radno vreme vrtića. Odluku o radnom vremenu pojedinačnih vrtića donosi PU kojoj pripadaju, tako da danas u većini njih bar neki vrtić radi do 17 i 18 časova.
      Ukoliko nemate nijedan vrtić u blizini koji radi duže, možete se obratiti upravi vrtića s molbom za produženje radnog vremena. Potrebno je da pribavite potvrde s posla o radnom vremenu, koje će dokazati da fizički ne možete da stignete do kraja radnog vremena po dete. U tom slučaju, vrtić je dužan da produži radno vreme, tj- dežurstvo vaspitača. Ukoliko ne izažu u susret, možete da se žalite najpre Predškolskoj ustanovi, a zatim Sekretarijatu za dečiju zaštitu. Ako Vam bude trebala pomoć, javite nam se slobodno.
      Srdačan pozdrav Angelina, UG RODITELJ

  31. Katja says:

    Moje dete sada ima 13 meseci i konkurisali smo za prijem u jaslice prosle godine na redovnom konkursu. Tada nije primljena a obrazlozenje je bilo da se tako mala deca ne primaju i da dodjemo malo pre nego sto napuni godinu dana da potvrdimo datum polaska iz zahteva i da ce se onda zahtev i resavati. Dete bi trebalo da krene u vrtic od 01.03 i ja sam na komisiju isla u decembru kada mi je receno da je jos rano i da ce oni to resavati tek od sredine januara. U januaru sam isla ponovo da se raspitam i receno mi je da ce se zahtev resavati sredinom februara zato sto je takva procedura, da se zahtevi resavaju 15 dana pred polazak i da ce nam se neko javiti. Na moje pitanje da li je moguce da dete ne bude primljeno sluzbenica na komisiji je rekla da ce sigurno biti primljeno posto i suprug i ja radimo. E ali nije to bas tako… Danas pozovem da se raspitam ponovo zato sto se priblizava 01.03 i dobijem odgovor da mesta nema…aaaa….i da ce nas zvati kad ga bude a ne zna se da li ce to biti za 5,10 dana ili za mesec, dva. Kad nisam pala u nesvest, ja sam mislila da je to gotova stvar, samo da mi se potvrdi. Pitala sam da mi daju napismeno da mesta nema, receno mi je da ne moze. I sta sad ja da radim i kome da se zalim ako dete ne prime u narednih 15-30 dana???? Ako ima neko konkretan zahtev bicu zahvalna. Pozdrav

  32. Katja says:

    Htedoh napisati, ako neko ima konkretan predlog 🙂
    Hvala unapred na bilo kakvoj pomoci.
    Nesto se mislim da obidjem gradonacelnika, on je rekao da ima mesta za svu decu

  33. Katja says:

    Najvazniju stvar nisam napisala, u pitanju je predskolska ustanova “11. april” na opstini Novi Beograd

  34. admin says:

    Poštovana Katja, na žalost, koriste razne načine na koje dovode roditelje u zabludu. Ako je grupa popunjena, jedini način da se ukaže mesto je da se neko dete ispiše, a za to su kao što znate male šanse. Ono što možete da uradite je da budete malo zvaničniji – da odete do uprave vrtića, objasnite sve i kažite da stge dovedeni u zabludu da će dete biti primljeno, da vi počinjete da radite i da je najmanje što oni mogu da vam pomognu da se angažuju i vide da li u nekom od drugih vrtića u blizini, u njihovoj PU ima mesta. Na ovom linku Vam je spisak Predskolskih ustanova s kontaktima Spisak i kontakte PU sa teritorije grada Beograd možete pronaći ovde: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=2370
    Budite otvoreni i ozbiljni i recite da ćete se žaliti dalje. Sledeća instanca je Predškolska ustanova, da napišete zvanični protest (i sve što radite dokumentujte papirima, ništa usmeni odgovori i dogovori). Takođe, možete da se žalite Sekretarijatu za dečju zaštitu.
    Inače, deca rodjena od septembra do januara su u podređenom položaju, jer u momentu kada se formiraju grupe i većina dece kreće, oni nemaju navršenih godinbu dana i ne mogu da budu primljeni…Takođew, na prijavi koju ste popunili, osim tog morali ste navesti još dva željena vertića, pa vidite kakva je tamo situacija. Kad jednom dete upišete u vrtić, mnogo lakšđe ćete ga prebaciti u skladu s vašim potrebama i željama.
    Srdačan pozdrav!

  35. Katja says:

    Hvala puno na odgovoru. Inace ja jesam navela 3 vrtica i za prvi na spisku mi je odmah receno da nema sanse, u pitanju je Bezanijska kosa, ali sada nema mesta nigde na teritoriji Novog Beograda. Suprug je danas isao licno da se raspita i dobio je isti odgovor kao i ja , mesta nema, ne zna se da li i kada ce ga biti i ne mogu da daju napismeno da mesta nema. Pokusacemo i sa pismenim zalbama ali prvo cemo potraziti vezu preko jedne poznanice koja je vaspitacica ali zaista nisam imala nameru da to radim zato sto sam uradila sve onako kako je od mene ocekivano. Na zalost u nasoj zemlji i dalje moramo negde nekog da poznajemo da bismo dobili nesto na sta imamo puno pravo.
    Hvala jos jednom

  36. Milanka says:

    Imam dvoje dece,starije dete ima 4 god.a mladje 11 meseci.Starijeg sam upisala u vrtic kad je imao 4 meseca da bi dosao na red jer je tada postojala lista cekanja

  37. Vladimir says:

    Molim Vas da mi pomognete da razresim stvar. Naime, prihvaceni su papiri za regresiranje jos prosle godine, i kad stigne ODSTAMPANA uplatnica, odnesem, platim, sve OK. Medjutim, sada sam dobio rukom pisanu uplatnicu sa iznosom koji je 3 puta veci (tj,17000) za mesec mart, a pri tome nema nikakvog obracuna, niti bilo cega slicnog. Sta ja sa ovime mogu da uradim, i da li postoji neko lice kome se mogu obratiti, da bar dobijem uvid u taj obracun?
    Dete ide u mladju grupu, opstina rakovica

  38. admin says:

    Postovani Vladimire, procedura za regresiranje iznosa vrtića se obavlja najmanje 2 puta godišnje. Tada je potrebno da traženu dokumentaciju odnesete u upravu vrtića, tj. preškolske ustanove kojoj pripada vrtić u koji Vaše dete ide.
    O tome su Vas vaspitači morali blagovremeno obavestiti. Ukoliko ste dobili neodgovarajući iznos na uplatnici:
    1. Idite u upravu vrtica, da Vam razreše dilemu.
    2. Ako oni ne znaju onda idite u upravu PU kojoj Vaš vrtić pripada

    Imate pravo na uvid u obracun, naravno. Čak je sada uvedena specifikacija uz uplatnicu, na kojoj se na papiru a4 formata tačno viti koliko je dana dete išlo u vrtic, koliko ima “opravdanog” a koliko “neopravdanog” odsustva i koliki je iznos vrtića za taj mesec.

  39. Mina says:

    Da li imate neku informaciju kada ce biti upis ove godine u vrtice? Imam sina od 14 meseci i od januara smo na listi cekanja u jednom vrticu na Vozdovcu, al su nam rekli da pratimo i da se zvanicno prijavimo kada bude upis ove godine, a niko nije mogao da nam kaze kada ce to biti. Spominjali su mart i maj, pa me cisto interesuje da li neko nesto zna o tome?

  40. admin says:

    @Mina, svake godine je konkurs krajem aprila i pocetkom maja, u zavisnosti od PU. Ove godine su u Sekretarijatu za dečiju zaštitu obećali da ce proraditi jedinstveni sistem evidencije, gde će biti dostupno na nivou grada gde ima mesta, koliko slobodnih i deca se upućivati u najbliži slobodan vrtić ako u onom gde su prijavljeni nema mesta. Mi očekujemo da nam Sekretarijat da te informacije čim ih bude imao, u kontaktu smo s njima.
    Vi možete za svaki slučaj da odete do centrale vaše PU i da pitate kada će kod njih biti konkurs ove godine – da vam daju tačan datum, to bi već morali da znaju.
    Srdačan pozdrav
    Angelina

  41. Jelena says:

    Na oglasnoj tabli vrtica na Vozdovcu postoji obavstestenje da se prijave za upis u jasle i vrtic primaju stanlo, komisija se sastaje jednom mesecno i odlucuje o upisu. Ovo se pretpostavljam odnosi na konkurs van redovnog konkursa u maju.
    Ja sam predala popunjen formular u PU Vozdovac, i dabila odgovor od dezurne sekretarice da oni nista ne znaju kako to zapravo funkcionise, ni kad cu dobiti odgovor niti od koga…
    Ne znam dokle da cekam i kome da se obratim dalje…

  42. admin says:

    Poštovana,

    tačno je da se prijave stalno primaju, iako nam nije poznato koliko se često komisija sastaje. Vrlo je moguće da ni sekretarica nije upućena u sve procedure, pa vam predlažem da odete u upravnu zgradu i da tamo potražite nekoga iz centralne upisne komisije i da se tamo obavestite o proceduri i vremenu čekanja na odgovor.
    Kada ste predali zahtev?
    U svakom trenutku se možete obratiti i sekretarijatu za dečju zaštitu, ali pre toga obavezno komisiji u vrtiću – nekome ko je u samoj komisiji. Oni bi trebalo da znaju koju proceduru imaju i koliko ćete čekati.

    U svakom slučaju, javite nam kako napreduje.

    S poštovanjem,
    Dragana Soćanin

  43. Jelena says:

    Zahtev sam predala u predskolskoj ustanovi Cika Jova Zmaj, gde se nalazi uprava za opstinu Vozdovac.
    Jedina osoba u upravnoj zgradi koja je zaduzena za kontakt sa roditeljima koji predaju zahteve je sekretarica.
    Planiram da odem za nekih desetak dana ponovo, sa istim pitanjima i da probam da dodjem do nekog clana komisije.
    Prijavu sam predala u martu.
    Prosle godine zbog rekonstrukcije vrtica upravan zgrada je bila u vrticu Sestre Bukumirovic, tamo sam se prijaviala na listu cekanja, kako su me uputili iz uprave tada. Kad sam sad to pomenula, rekli je da to “nista ne znaci”.
    Inace, suprug i ja samo zaposleni i ternutno se smenjujemo na odmorima da bi cuvali dete.

  44. sofija says:

    Imam dete od 3 godine koje ide u vrtic. Mladju grupu cuvaju dve vaspitacice od kojih je diskutabilna druga koja nikako da se ustali: menjaju je svaka dva meseca. Pre izvesnog vremena, spremacica je usla u sobu gde su deca u tom trenutku legla da spavaju i udarila par puta moje dete terajuci je da spava. Sve je to gledala “druga” vaspitacica koja nije reagovala. Kada se dete pozalilo i ja “pritisla” stvar, napisana je prijava protiv spremacice. Glavni vaspitac u vrticu je pokrivala spremacicu i krila predmet dva meseca po fiokama, govoreci mi da ce sve biti O.k. da ce me zvati socijalni radnik iz Uprave! Nista nisam htela da prolongiram dalje, ko, rekoh, ljudi smo, prastajmo, samo da mi se spremacica izvine! Nije htela ni da cuje da uputi nikakvo izvinjenje. Posle moje reakcije zbog prikrivanja stete, spremacica je premestena u drugi vrtic na opstu radost (kasnije sam saznala) mnogih zaposlenih. I taman da odahnem, kad sledeci mesec moje dete odlazi na operaciju krajnika i usiju, prijavljujemo uredno vaspitacima, dolazimo posle 20 dana u vrtic i donosimo regularnu potvrdu. Dozivljavam sok kada mi je stigla uplatnica sa 14 neopravdanih izostanaka!!! Pitam, zasto? Nisam donela potvrdu zadnji dan u mesecu kad salju izvestaje Upravi (racunovodstvu) vec sam zakasnila 3 dana!!! Ni jedan lekar nije mogao da mi izda potvrdu da je dete zdravo dok nije krenulo u kolektiv, a uredno smo prijavljivali sve! Plasim se, njena vaspitacica se pravda da ona nikoga ne mora da “podseca” ni za sta, to nije njen posao! Pri tom sam se setila da joj nisam kupila parfem za rodjendan, posto je svima objavila dan svog rodjenja. Zaista se plasim za svoje dete, sta je sledece? Izvinite na opsirnom komentaru, jako mi je tesko, povredjena sam!

  45. Carina says:

    Imam dilemu oko dokumentacije za prebacivanje deteta u drugi vrtic: kao podstanari smo se preselili na drugu opstinu i dete hocemo da upisemo u vrtic. Tamo nam traze ugovor o zakupu stana. Da li je to obavezno i da li je pravno ispravno da imaju uvid u odredbe takvog ugovora? Molim za odgovor. Hvala

    • admin says:

      Poštovani Carina,
      Možda bi rešenje bilo promena prebivališa u vašim ličnim kartama? No, znajući da i to može da predstavlja problem zbog potrebne papirologije, kao i da ima još slučajeva kao što je vaš, najbolje je da se obratite Sekretarijatu za dečiju zaštitu:

      Секретаријат за дечју заштиту

      27. марта 43-45, централа: 330-90-92, 330-90-93, 330-90-94
      Љиљана Јовчић, секретар, 3309-089 факс 3309-586
      Драган Дамјановић, заменик, 3309-089

  46. zeljko says:

    vec drugi put konkurisemo za upis deteta u vrtic u ugrinovcima i odbijeni smo.malo su mi nejasni kriterijumi za upis dece u vrtic a primaju se deca ciji roditelji ili jedan od roditelja nisu u radnom odnosu,ali su zato jako imucni.

  47. admin says:

    Zeljko, niste nam ostavili vise podataka – da li Vi i supruga radite? U tom slucaju, Vase dete ima prednost. Imate pravo da se zalite izbornoj komisiji a ako ne budete njima zadovoljni, onda i Sekretarijatu. Javite nam se na info@roditelj.org oko daljih informacija i saveta
    Bojimo se da ce stvari sa upisom biti takve sve dok kriterijumi ne budu bodovani i ne budu se formirale rang liste – ovako ne znate na osnovu čega je jedno dete primljeno a neko ko ima iste uslove nije.

  48. aleksandra says:

    ja imam de cerke,jedna ima 3 godine, a jedna 10 meseci. konkurisali smo u maju za rtic, nisu upisane, podnosili zalbu u agustu,mislili se je ok, kad smo juce otisli da idimo za upis rekli su nam da je starija na listi cekanja, a mladja jos ni ne moye da bude upisana. suprug i ja radimo,podstanari smo, decu nemamo gde da ostaimo, sem u rtuc, u koji nisu primljeni. Molim Vas recite mi sta da radim, kome da se zalim. Hvala!

    • admin says:

      Poštovana, dajte nam malo više podataka o tome koja je opština u pitanju i koja predškolska ustanova.
      Naš savet je da ne odustajete, tj da ako niste zadovoljni žalbom u Predškolskoj ustanovi žalite se Sekretarijatu za dečiju zaštitu, možemo Vam dati kontakt. Mladje dete nema pravo da krene u vrtic pre navrsenih godinu dana, ali Vi mozete pre toga da idete u PU i da pitate da li ima mesta, i da insistirate na mestu, ako ste Vi i suprug zaposleni.

  49. Saska says:

    Poštovani,shvatam da sam jedna među mnogima,ali ništa me nekošta da pokušam i na ovaj način.Radi se o tome da nam dete nije primljeno u jasle,preveliki je broj dece,a on 15.-og oktobra puni godinu.Starije dete već pohađa jasle,ali to (više) nije prednost.Suprug i ja živimo sami s njima,suprug je vojno lice,radno vreme mu je mobilno,mahom se vraća kući između 22h i 24h.Ja sam farmaceut,porodiljsko odsustvo mi ističe 30.-og ovog meseca.Ima indicija o otkazima u firmi jer finansijski propada pa će najverovatnije smanjivati radni kadar,što znači da neću smeti,ili je bar nepoželjno u ovom periodu,koristiti dodatna bolovanja..Očekujemo svakog dana obaveštenje..nadamo se da će se sinovljevo ime,ipak,pojaviti..Da li mi s naše strane možemo još nešto,bilo šta da uradimo,ne bi li uspeli..?Unapred Zahvaljujem!!

  50. admin says:

    Poštovana, možete da odete do vrtića u kojima ste konkurisali, da objasnite Vašu situaciju. Ako ste oboje zaposleni, treba da imate prednost, a takođe rečeno je da će se uvek gde to može upisivati braća i sestre u isti vrtić.
    Ne znamo koja je opština u pitanju, ali iz Sekretarijata naglašavaju da sada ima mesta za svu decu, pa time treba i da se vodimo. Javite nam se svakako s povratnim informacijama iz vrtića, pa ćemo videti šta i kako dalje.

  51. ivana says:

    Postovani,ja sam majka 17 mesecne bebe ,konkurisala sam za vrtic Dusko Radovic i Orascic i nigde nije primljena ,razlog tome je zato sto ja nisam zaposlena,a suprug jeste ,medjutim on ima jako malu platu od 25000 i jos smo pritom podstanari ,kako je moguce da grad nema za nas resenje? Kako da se mi nezaposlene majke zaposlimo kada nemamo gde da ostavimo svoju decu ,da bi ti uslovi da oba roditelja budu zaposlena bili ispostovani i tako nam primili decu u vrtice?

    • admin says:

      Poštovana, potpuno razumemo vaš problem, i jasno nam je da teško možete da nađete posao dok dete ne zbrinete. Grad ima svoje prioritete, a to su zaposlena oba roditelja, ali i deca iz “osetljivih” grupa.
      Ono što možete je da budete uporni i raspitujete se u nekoliko vrtića u blizini da li se neko dete ispisalo. U tom slučaju bi mogli da upišete dete, ako se ukaže mesto. Na žalost, neki drugi savet za sada nemamo, jer još nema toliko mesta da bi sva deca mogla da budu upisana u vrtić.

  52. Nenad says:

    Grad ima prioritete, tj. da su oba roditelja zaposlena, ha ha. Za Ivanu, polovina roditelja nabavlja potvrde da su u radnom odnosu, vrtići ih ne proveravaju, a i kada se nekim slučajem ”shvati” da taj roditelj ne radi tamo odakle je potvrdu doneo vade se da su u tom trenutku radili na probnom radu i nema sankcije, već im deca budu primljena. A ko je pošten neka se raspituje….

  53. natalija says:

    Na opstini Palilula zivimo,i tu sam prijavila dete u jaslice.Na konkursu u maju su nas primili,nakon zalbe,i suprug i ja smo u stalnom radnom odnosu.Pitanje je sledece.Meni je u racunovodstvu receno da od septembre moram placati jaslice tj pola cene ako redovno donosim potvrde od pedijatra da je dete bolesno tj u nemogucnosti da krene u jasle.Pritome moja beba tek 1,12 je napunila godinu.A takodje su mi rekli da pre navrsene godine ne moze da krene.Zanima me imaju li osnova da mi naplacuju za sep,okt,nov??? I da dodam samo i ovo,moja koleginica je na Banovom brdu,identicna situacija,i ona pocinje da im placa tek od 1 dec???

    • admin says:

      Poštovana Natalija, najtačnije odgovore na vaše pitanje imaće u Sekretarijatu za dečiju zaštitu:

      27. марта 43-45, централа: 330-90-92, 330-90-93, 330-90-94
      Љиљана Јовчић, секретар, 3309-089 факс 3309-586
      Драган Дамјановић, заменик, 3309-089

  54. sanja says:

    Moje dete ce u aprilu napuniti godinu dana,a prijavljeno je za jaslice jos prosle godine.U pitanju su PU u Rakovici,gde mi je receno da trenutno nema mesta,i da su dobili direktivu iz grada da deca godista 2011 trenutno nisu priorite,kao i to da moramo u maju ponovo da se prijavimo.Nisam mogla da verujem,zasto moje dete ne bi bilo prioritet kad smo i ja i suprug zaposleni,zivimo sami i nemamo mogucnost baka servisa.Ovo je skandal,a da ne govorim o neljubaznosti i bahatosti gospodje iz upisne komisije sa kojom kontaktiram.Ne znam kome mogu da se zalim ?

    Pozdrav,Sanja

  55. daliborka says:

    molim vas ako biste mi mogli pomoci ja sam samohrana majka u privatnom stanu,otac deteta nije sa nama,dete sam upisala jos kada je imao 7 meseci jer sam znala da nece upasti sada ima 2 godine,kada god idem da pitam da li ima mesta drsko mi kazu da nema i da cekam,ja radim na crno nisam prijavljena i imam velikih problema na poslu jer nemam kome da ostavim dete,pa kako da ga upisem kada prvo primaju decu sa oba zaposlena roditelja znaci ja treba da sedim kuci i da cuvam dete i da placam stan a da nemogu da radim nogde,a i svi znamo da danas niko ne prijavljuje.molim vas recite kome da se obratim radi dodatnih informacija.s postovanjem

    • Roditelj says:

      Poštovana, vi imate apsolutni prioritet pri upisu deteta u vrtić, – niste naveli u kom ste gradu – ali bez obzira, deca samohranih roditelja jesu prioritet. Možete da pišete molbu ili žalbu. Možd atraže da dokažete status samohrane majke, što jeste ponekad komplikovano. Molim vas da nam kažete koji je grad u pitanju pa vam možemo reći kome konkretno možete da se obratite. Srdačan pozdrav

  56. anja says:

    postovani, nalazimo se u malo specificnoj situaciji, naime suprug je zaposlen, a ja Sam u novembru diplomirala na stomatoloskom fakultetu u Beogradu. posle zavrsenih studija imam zakonom obavezan Staz tj. sticanje strucne prakse ali se to ne vodi kao zaposlenje iako svaki Dan Moram biti prisutna na poslu 8 h. sin ima15 meseci I zivimo u zemunu gde smo I podneli zahtev, mada su nam rekli da nismo prioritet I da mozemo dugo cekati. kome mogu da se obratim za pomoc jer me drzava zakonom obavezuje na staz a onemogucava upis u jasle. unapred hvala

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.