Naknada sa Biroa za nezaposlene

Pitanje: Nezaposlena sam, na Birou za nezaposlene više od godinu dana, mislila sam da imam pravo na novčanu naknadu posle porođaja. U Birou su rekli da nemam pravo na novčanu naknadu kao nezaposleno lice. Kako je nekoliko mojih prijateljica pre nekoliko godina ostvarilo ovakvo pravo, molim da mi pomognete da li nezaposlena majka ima pravo na novčanu naknadu posle porodjaja.

Odgovor: Novčana naknada za nezaposlena lica se prima tri meseca nakon prijavljivanja lica u Nacionalnu službu za zapošljavanje. Naknade kasne oko šest meseci. Ta tri meseca NSZ plaća minimalnu zagarantovanu zaradu, kao i sve doprinose, zdravstvene, socijalne i radni staž. Nakon toga,  ostaje se bez  ovog prava. Ali, uslov je da se u roku od 30 dana od prestanka radnog odnosa ili osiguranja prijavite na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

Pitanje: Zanima me da li imam pravo na novčana primanja s obzirom na to da sam u 9. mesecu trudnoće. Da li posle porođaja imam pravo na neka primanja, nezaposlena sam i prijavljena na birou.

Odgovor: Osim prava na roditeljski dodatak nemate nikakvih osnova za primanje bilo kakvih finansijskih sredstava, osim u slučaju da ste samohrana majka, onda imate pravo na dečiji dodatak i možda socijalnu pomoć (ukoliko nemate porodično nikakvih primanja).

Related posts

Do alimentacije pomoću javnih izvršitelja

Komisija za bolovanje i iznos nadoknade

Promena mesta stanovanja i roditeljski dodatak

104 Comment

Sicily 23/07/2011 - 18:12

Ja sam upravo saznala da sam u drugom stanju.Pre 3 meseca mi je firma zatvorena,trenutno sam na birou i primam novcanu naknadu jos par dana! Da li ja imam pravo na nadoknadu sa biroa tokom trudnickog i porodiljskog posto sam ostala u drugom stanju dok sam bila na birou? Neko kaže da,neko ne…

Anonimni 14/02/2013 - 18:43

imate pravo,ali mora da odete kod ginekologa da vam otvori bolovanje pre nego vam istekne tih nekoliko dana tj. meseci koliko primate.inace, nece vam uvaziti.

Anonimni 13/06/2013 - 14:24

a sta ako ginekolog kaze da ne moze da otvori bolovanje zato sto se vi nezaposleni

Sonja 13/05/2015 - 18:48

Radila sam oko 5 godina nisam bila za stalno primljena i kada sam otišla na trudničko i porodiljsko bolovanje prijavila sam se na birou i dobijala novčanu naknadu ali mi nije išao staž.Možete li da mi odgovorite zašto i šta mogu po tom pitanju da uradim. Hvala

NEDA 21/09/2011 - 21:49

Posto mi je firma zatvorena i ja sam na birou,primam novcanu nadoknadu,a u medjuvremenu sam ostala trudna,da li cu imati pravo na novcanu nadoknadu i dalje…

jovana 16/10/2012 - 12:34

ja sam se porodila pre osam dana prijavljena sam na biro…jer imam prava na novcanu isplatu

Roditelj 25/10/2012 - 11:05

Poštovana, imate pravo, na ovom linku imate potrebne informacije:
http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/

Mirjana 10/10/2011 - 10:49

Trudna sa vec tri meseca i na birou sam,da li postoji mogucnost da sama sebi uplacujem trudnicko kod nekog poslodavca,da bi posle porodjaja mogla da primam porodiljsko i kome treba da se obratim!?

Milica 11/11/2011 - 12:24

U devetom sam mesecu, nisam zaposlena ali nisam ni prijavljena na biro… Da li imam pravo na jednokratnu pomoc za nezaposlene ili je potrebno da budem prijavljena na biro?

admin 06/12/2011 - 15:49

Poštovana Milice, najbolje je da se raspitate u vašoj opštini ili u Sekretarijatu za soc. rad ako ste u Beogradu http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/

Irena 30/12/2011 - 16:44

Interesuje me odgovor na Sicily i NEDINO pitanje

Irena 23/12/2012 - 20:36

moj slucaj je da sam od 1. avgusta2011 do 31.januara 2012 bila na birou i primala novacanu naknadu a 1.februara 2012 pocela da radim od 1 maja 2012 sam otisla na trudnicko zbog odrzavanja trudnoce porodiljsko mi je otvoreno jula i dobila sam resenje na 60% posto se ne racuna u staz vreme provedeno na birou.Nije mi jasno zbog cega kada nisam imala prekida u stazu posto se uplacuju doprinosi i dok primas novcanu naknadu koja je razlika izmedju trudnice koja je prvo bila na birou pa u radnom odnosu i trudnice koja je bila u radnom odnosu pa na birou

admin 01/01/2012 - 02:36

Poštovana Irena, zbog velike količine pitanja, nismo uvek u mogućnosti da odgovorimo pismeno. Najbolje je da se posle praznika, sledeće nedelje javite u našu kancelariju, telefon je 0113165 375, tamo će Vam dati broj telefona naše pravnice, Bojane Selaković.

rada 19/01/2012 - 13:02

nisam na birou,u trecem sam mesecu trudnoce,zanima me kako to drzava pomaze nezaposlenim trudnicama i na koji nacin?

admin 23/01/2012 - 17:22

Koliko mi imamo informacije samo Beograd daje odredjeni iznos nezaposlenim trudnicama http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/, 50.000 dinara. Za ostale gradove, nemamo informacije.

naja 19/01/2012 - 15:11

Pozdrav svima… 🙂

Imam jednu nedoumicu pa se nadam da ce te mi pomoci…
Naime, zaposlena sam na oderedjeno vreme od 03.05.2011. kao zamena za porodilju. Moj ugovor istice 01.06.2012. i sad sam ja trudna. Zena koju menjam se vraca na svoje radno mesto i za mene nema tu vise mesta. Mene sad zanima, posto cu imati vise od 12 meseci povezanog staza i pravo na naknadu kao nezaposleno lice u periodu od 3 meseca, da li se ta nadoknada za vreme porodiljskog odsustva nastavlja? I ako se nastavlja, zanima me koliko kasni, koliko se dobija???

marijana markovic 03/02/2012 - 17:47

postovani,
ja sam majka devojcici od pet godina kojoj je potrebna nega i zato sam sprecena da radim.imam visoko obrazovanje ali nisam prijavljena na biro tako da mene zanima da li ja ostvarujem pravo na neku mesecnu nadoknadu ,radni staz jer mi je to veoma bitno

Bojana 14/02/2013 - 18:47

Ja primam sa biroa novcanu naknadu kao porodiljsko,ali mi je beba 7 januara preminula.Da li ja imam i dalje pravo,inace treba da primam do maja?

Milica 08/02/2012 - 10:57

Ja imam devojcicu 2 godine i drugo dete mi je na putu,ja i muz smo nezaposleni,samo ne znam kakva je ovo drzava da ne moze ni malo da pomogne nezaposlenim roditeljima a hoce sto vise dece da im se radja. Ovo je jedna velika sramota,i samo deca u Beogradu imaju sva prava a ostala deca nemaju nista

admin 17/02/2012 - 12:13

Poštovana, u nekim gradovima postoje primanja za nezaposlene trudnice i porodilje. Pogledajte da li se možda Vaš grad nalazi na toj listi, ili proverite u Vašoj opštini, nekada ljudi ni ne znaju na šta sve imaju pravo. http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/roditeljski-dodatak/

MAKI 13/07/2012 - 12:57

Nemaju samo deca iz Beograda sva prav,cak sta vise nemaju nikakva,nego bas naprotiv dodjosi imaju sva PRAVA

marija 01/11/2014 - 14:44

sta ti je kriv beograd ..cela drzava i pojedinacne opstine lokalne uprave i samouprave-pa ne zna se koliko je ko zahvatio sebi za dzep..sta mislis ko ce onda tebi da da ili svima nama koji uredno placamo porez..nemoj bre da si glupa..nema ovde nicega i u ovoj drzavi nista ne moze da se uradi

Neda 06/04/2015 - 22:20

Idi u centar za socijalni rad i raspitaj se, verovatno imate pravo na socijalnu pomoc..

natalija 15/02/2012 - 23:12

Ja sam samohrana majka vec 14 god.Niko mi nije pomogao a pogotovo drzava.Posle porodjaja sam isla u centar za socijalni rad da pitam za neku pomoc.Bili su bahati i rekli mi da radim.Kako?kome ostaviti malu bebu!Njih to nije interesovalo i da bi me ponizili jos vise ponudili su mi njihove marmeladice koje dele jednom u 6 meseci.Tad mi se zgadilo sve.Vise nigde nisam isla da pitam ni za kakvu pomoc a moje dete podizem i bez njihovih „marmeladica“Da napomenem da se radi o centru za socijalni rad u Somboru.Dakle ova drzava nema sluha ni za decu,ni za roditelje.A svi mi znamo za bar jednu dobrostojecu porodicu za koju se ostavljaju paketi i koji ostvaruju novcanu pomoc.

mpj 26/02/2012 - 17:57

na porodiljskom sam bolovanju, imam pravo 2 god. na bolovanje posto mi je trece dete.Racun firme u kojoj radim je u blokadi. Zanima me da li imam neka prava posto sam na porodiljskom a firma u blokadi a mozda se i zatvara?

admin 05/03/2012 - 23:13

U ovakvim situacijama, postoji mogucnost da naknadu u visini minimalne zarade do zatvaranja firme ostvarite preko nadleznog organa opstinske uprave za socijalnu zastitu-onog ko Vam je izdao resenje o naknadi tokom porodiljskog odsustva. U slucaju zatvaranja firme, do isteka porodiljskog ostvarujete naknadu kod Nacionalne sluzbe za zaposljavanje

Anonimni 27/12/2014 - 21:04

o kakvoj naknadi je rec.noj od 3meseca ili isplati porodiljskog do kraja?

marko 03/03/2012 - 20:48

Nedaobog da imas posla sa srpskom birokratijom.ccccc………..
Znam visina naknade sa bioroa u vezi otkaza zavisi od visine plate , ali sta koliko i kako se racuna to neznam .
ako neko zna detalje molim da podeli sa nama .
inace biro rada je dosta zatvoren po tom pitanjima .

admin 05/03/2012 - 22:43

Naknada kod NSZZ racuna se u iznosu od 50% prosecne plate za poslednjih 6 meseci. Ovde su detalji, sa desne strane imate meni sa jos informacija o novcanoj naknadi. http://www.nsz.gov.rs/page/zanezaposlene/sr/novcananaknada/visinanaknade.html

Anonimni 19/03/2015 - 13:26

Koliki je maksimalan iznos koju biro moze da isplacuje? Imam oko 130.000 bruto mesecno. Dali to znaci da cu sa biroa primati 65.000 bruto?
Hvala.

Roditelj 24/03/2015 - 19:08

Poštovani, to morate proveriti na Birou, mi se ne bavimo Biroom za zapošljavanje, samo roditeljskim problemima.

Anonimni 20/06/2012 - 17:23

Da li se pravo na naknadu ostvaruje ukoiko se dobije otkaz zbog nedostavljanja potvrde o privremenoj sprecenosti za rad i ukoliko imate radni staz preko pet godina?

Roditelj 26/06/2012 - 06:31

Poštovani, morate nam dostaviti malo više podataka, ovako ne možemo da damo ispravan odgovor.

sladja 02/07/2012 - 15:45

porodila sam se pre mesec dana i danas sam saznala da će firma u kojoj radim već 6god. biti zavorena. možete li mi reći šta se dalje dešava sa mojim porodiljskim bolovanjem i kakva prava imam-hvala

Roditelj 03/07/2012 - 18:08

Postovana,

Nakon prestanka radnog odnosa zbog zatvranja firme, potrebno je da se prijavite na evidenciju Nacionalne sluzbe za zaposljavanje kako biste ostvarili pravo na naknadu za nezaposlene koju cete primati do isteka 12 meseci od pocetka porodiljskog odsustva. Ovo pravo mozete ostvariti u roku od 30 dana od dana prestanka radnog odnosa. Za dodatne informacije, obratite se nadleznoj ispostavi Nacionalne sluzbe za zaposljavanje, u opstini u kojoj imate prebivaliste.

Jelena 17/07/2012 - 11:09

Postovani,
Otkazala sam ugovor o radu nakon 2 godine i 8 meseci (neprekidan radni odnos), na moj zahtev, na dan 13.7.2012. i po tom osnovu nemam pravo na nadoknadu sa biroa. Interesuje me, ukoliko sada zasnujem radni odnos na odredjeno vreme (recimo 2 nedelje), da li po prestanku tog ugovora imam pravo na nadoknadu i u kom trajanju? Da li postoji odredjeni vremenski period u kom moram zasnovati radni odnos?
Hvala

Marina Rakic 01/08/2012 - 13:13

Postovani,
u stalnom sam radnom odnosu i na trudnickom bolovanju sam,interesuje me kolika ce mi biti nadoknada kada odem na porodiljsko bolovanje i ko izvrsava nadoknadu poslodavac ili RZZO i koliki iznos nadoknade i da li se ceka odredjeni period i koliko?
Takodje, me interesuje da li postoji nadoknada za supruga po rodjenju deteta,jer nije niti na birou niti u stalnom odnosu?

Hvala i srdacan pozdrav!!!

Sanja B. 18/08/2012 - 16:18

Postovani,prijavljena sam na birou rada,nikada nisam radila,sada sam u drugom stanju. Da li ja imam ikakva prava na primanje novcane pomoci sa biroa rada kao nezaposlena trudnica?

Roditelj 24/08/2012 - 12:15

Poštovana, nemate pravo ni na kakvu pomoć, osim ako lokalna samouprava u gradu u kojem živite ne dodeljuje tu pomoć. U Beogradu, trudnice dobijaju jednokratno 50.000 dinara.

Mirjana 03/10/2012 - 09:43

molim vas,da mi neko odgovori…izgubila sam sve zivce vise…6 meseci se mucim oko te novcane nadoknade…i napokon kad su mi odobrili,nikako da mi stigne ta kartica ili sta vec…ovi mi govore da treba da mi stigne na kucnu adresu,a na juce kad sam nazvala rekli su mi da su pare stigle i sve i da treba da odem samo po karticu…medjutim danas kad sam otisla,nista kod njih nije stiglo…zena sa kojom sam pricala juce nema pojma o cemu se radi…pa dokle vise ;( znam da to nije mnogo novca,ali i to malo meni trenutno znaci 🙁

Roditelj 11/10/2012 - 13:30

poštovana, niste nam pojasnili o kakvoj tačno se naknadi sa biroa radi, ima više vrsta naknada. što se načina isplate tiče, mi ne znamo tačno, ali pretpostavljamo da će vam se otvoriti račun u poštanskoj štedionici jednokratno. ipak je najbolje da pitate u vašoj filijali gde ste predavali zahtev, ukoliko nije moguće da od nje dobijete odgovor, možete se obratiti direkciji NSZ: http://www.nsz.gov.rs/page/contact/sr/direkcija

iva 06/10/2012 - 18:33

Trudna sa vec dva meseca i na birou sam,da li postoji mogucnost da sama sebi uplacujem trudnicko kod nekog poslodavca,da bi posle porodjaja mogla da primam porodiljsko i kome treba da se obratim!?DA li mozete da mi kazete koji je to minimalac koji treba da uplacujem i koliko bih kasnije dobijala novca i koliko dugo ??? Hvala

Roditelj 11/10/2012 - 13:30

poštovana, najbolje je da vidite sa nekim ko je knjigovođa da vam izračuna prema važećem zakonu i pravilnicima koliku biste naknadu ostvarili. nije isto ako ste zaposleni 12 mesec i 6 ili 4 meseca pre porodiljskog. takođe, visinu osnovice će vam knjigovođa najbolje reći. ovi dokumenti vam mogu biti od koristi jer možete da pročitate tačno kako se izračunava naknada porodilje u odnosu na mesece radnog staža i plate koju ste primali do sada: http://www.roditelj.org/wp-content/uploads/2011/05/PRAVILNIK-O-BLI%C5%BDIM-USLOVIMA-I-NA%C4%8CINU-OSTVARIVANjA-PRAVA-NA-FINANSIJSKU-PODR%C5%A0KU-PORODICI-SA-DECOM.pdf

http://www.roditelj.org/download/Zakon_o_finansijskoj%20podrsci%20_porodica%20_sa%20decom.pdf

zdravkovic gorica 04/11/2012 - 02:26

Molim Vas .Moj muz ima 37g i 6m radnog staza proglasen je teh. viskom.zelela bih da znam ,ako bi ga neko prijavio 6m do nahnade sa biroa kolika bi mu trebala biti plata da bi primao nesto vise nego sto je minimalno i da li se racuna bruto ili neto plate

Roditelj 08/11/2012 - 10:49

Poštovana,
Iznos minimalne NETO zarade je 20.240 dinara. Na taj iznos se obracunavaju i placaju porezi i doprinosi. Neto zarada je iznos koji je od znacaja prilikom obracuna visine naknade koju nezaposleno lice dobija.

Marina 08/11/2012 - 11:55

Dobar dan,dali neko moze da mi da inf. posto sam dobila resenje u kom mi je odobrena tromesecna novcana nadoknada nisam pitala gde to treba da mi legne i kada?

Tina 13/11/2012 - 21:38

Postovani,

Zaposleno sam lice, ali mi je zbog neuplacenih doprinosa u prethodnih dve i po godine , knjizica od pocetka ove godine neoverena. Kao trudnica sam pre mesec dana dobila potvrdu od RZZO (tkz obrazac PŽD) o korišćenju zdravstvene zaštite.Pošto sam u 7 mesecu trudnoće, danas sam bila kod svog izabranog ginekologa da otvorim bolovanje, ali mi je on rekao da ja bez overene zdravstvene knjizice ne mogu da otvorim trudničko bolovanje kao i da ne mogu da koristim naknadu za isto, što sam znala (za naknadu).Jer po njegovim rečima ova potvrda služi samo da mi ne bi naplatili pregled. Moja pitanja su:
– Šta se podrazumeva pod korišćenjem zdravstvene zaštite dobijene potvrde iz RZZO?
– Kako je da pravdam svoju odsutnost sa posla sad i u buduće kad se budem porodila, kad ne mogu da otvorim bolovanje? Jer bez toga faktički mogu da dobijem otkaz.
– U slučaju da je doktor pogrešio i da mogu da otvorim bolovanje bez obzira što nemam prava na trudničku naknadu, da li cu kad se porodim da imam bar pravo na porodiljsku naknadu i roditeljski dodatak (jer vidim da je uslov za dobijanje roditeljskog dodatka i to da moram da ostvarujem pravo na zdravstvenu zaštitu kod RZZO, a ja više ne znam da li ja kao trudnica u ovom slučaju uopšte ostvarujem pravo na zdravstvenu zaštitu ili ne).
Hvala unapred
Srdačan pozdrav

Natasa 29/10/2013 - 07:04

Ovo i mene zanima jer ja imam isti problem. U 9-om sam mesecu sa neoverenom knjizicom zbog neuplacenih doprinosa poslodavca. Posto ne mogu da dobijem uput za bolnicu, kao ni doznake, sta se desava sa porodiljskim dodatkom??

A te potvrde iz RZZo se vise ne izdaju. Toliko o pomoci trudnicama, porodiljama i deci.

Hvala.

Tamara 19/11/2012 - 19:57

Postovani,

Htela bih da Vam postavim jedno pitanje. Ne zaposlena sam, na birou sam vec 3 godine. Preko vas sam saznala da kada se porodim (posto mi je prvo dete)imam pravo na jednokratnu novcanu naknadu deciji dodatak. Htela bih da vas pitam nesto. Da li postoji mogucnost da se zaposlim u radnji kod svoje prijateljilce da radim 2-3 meseca pa da odem na porodiljsko? Da li je kasno?

Zaboravila sam da napomenem da sam sad usla u 6 mesec.

Izvinjavam se ali imam jos jedno pitanje… Da li imam prava na deciji dodatak kada se dete rodi i kada se zahtev za deciji dodatak podnosi? Ponovila bih da sam ne zaposlena i da sam na birou vec nekoliko godina.

marija 23/12/2012 - 16:07

Postovani,
mogu li da dobijem pravu informaciju vezano za moje buduce porodiljsko tj. da li ja imam pravo na porodiljsko.
Ugovor mi istice 24 februara 2013 i tada cu imati godinu dana neprekidnog radnog staza. Dobila sam informaciju da cu dobijati novcanu naknadu naredna 3 meseca od biroa jer sam dobila otkaz a u drugom stanju sam. Meni je termin 15 juna 2013 pa me zanima da li ja imam pravo na porodiljsko. bila bi Vam veoma zahvalna kada bi dobila odgovor od vas.

Unapred hvala

emma 24/12/2012 - 16:43

Postovani,

mene zanima dali cu imati ikakvu naknadu kao porodilja blizanaca,nezaposlena sam i dugo godina na birou.

hvala

Roditelj 27/12/2012 - 18:12

Poštovana, imate pravo na jednokratnu pomoć ako živite o u Beogradu, i roditeljski dodatak za oba deteta, koji ćete dobiti u celosti odjednom. Na žalost, nikakvu nadoknadu drugu kao nezaposlena porodilja nećete dobijati 🙁

Nevena 15/01/2016 - 21:17

Jel samo u Beogradu ili na teritoriji beogradske opstine?

Lidija 15/01/2013 - 20:47

Postovani,
nezaposlena sam imam radnu knjizicu koju sam izvadila u opstini jos dok sam bila redovan student,nisu hteli na birou da mi jdaju jer nemam orginal dokumenta.Trudna sam 4 meseca,nisam bila prijavljena nigde,vodim se kao nezaposlena.Kada sam pitala u socijalnom imam li prava na naknadu u vidu plate nakon porodjaja rekli su da nemam,a moja drugarica je isti slucaj kao ja ona ima i prima 30 % od prosecne plate.Kome da se obratim za pomoc da mi poosle ne bude kasno,ne radim ni ja ni decko trenutno a plus nismo ni vencani.

Roditelj 16/01/2013 - 15:25

Poštovana Lidija,
Da bi žena ostvarila pravo na naknadu (čak i na iznos od 30%), mora da ima ima barem 3 meseca radnog staža. U ovom slučaju, pošto uopšte nemate radnog staža, nemate ni prava na naknadu.
Možda vaša opština daje pomoć, pogledajte više o toj vrsti pomoći ovde http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/

Tanja 24/01/2013 - 00:10

Postovani,31.12.12mi je istekao ugovor o radu i prijavila sam se u nsz zbog novcane nadoknade koju cu dobijati 6meseci. kao nezaposlena porodilja da li mogu da predam zahtev za jednokratnu pomoc nezaposlenoj porodilji iako cu sa biroa dobijati novac?

Roditelj 05/02/2013 - 12:08

POštovana, novac koji ce Vam biti isplacivan preko Nacionalne sluzbe za zaposljavanje, predstavlja naknadu koju ostvarujete zato sto ste upisani u evidenciju nezaposlenih. Prema tome, mozete i svakako treba da podneseti zahtev za svaki oblik pomoci koji se isplacuje nezaposlenim porodiljama

Dragana 25/01/2013 - 05:15

Postovani na porodiljskom sam od 03.07.2012 i dobila resenje do 03.07.2014 medjutim firma se zatvorila 31.12.2012 resenje sam dobila na minimalac od 27 000 sada se moram prijavit na biro pa me zanima dali preko biro i dalje dobijam porodiljsko koje me sleduje i kome da se obratim dalje posto mi je to bilo jedini izvor prihoda suprug je nezaposlen unapred hvala

Roditelj 05/02/2013 - 12:09

POštovana, u ovom slucaju, dobijacete naknadu preko Nacionalne sluzbe za zaposljavanje do isteka porodiljskog odsustva, preko koje cete ostavrivati i pravo na zdravstveno osiguranje. Obratite im se sto pre u cilju regulisanja statusa, a u Opstini u kojoj imate prebivaliste raspitajte se o oblicima pomoci nezaposlenim porodiljama.

Jelena 11/02/2013 - 14:08

imam cerkicu koja sada puni godinu dana,zanima me da li ja imam pravo na pomoc koju je Grad Kragujevac delio nezaposlenim porodiljama? prijavljena sam na Birou vise od godinu dana. hvala

Dragana 20/02/2013 - 05:01

Postovani 08.11.2012.firma je u stecaju.Primam novcanu nadoknadu od 14300 din.Zivim sama sa decom i nemam druga primanja.Zanima me imam li pravo na popust ya struju i komunalije kao samohrani roditelj i gde se obratiti.Hvala

Moka 27/02/2013 - 00:09

Moj muz ima privatnu firmu vec 6 godina. Da li ja, ako ostanem trudna, mogu da primam naknadu? Sta se desava ako moj suprug zamrzne status firme, da li on prima naknadu za nezaposlene?

Hvala

Dijana 03/04/2013 - 20:05

Da li imam pravo na roditeljski dodatak ako sam zaposena? Trenutno sam na bolovanju u 8. mesecu trudnoce.

Roditelj 04/04/2013 - 07:01

Poštovana, pravo na roditeljski dodatak imaju sve majke prvog, drugog, trećeg i četvrtog deteta, državljanke Srbije, koje nisu lišene roditeljstva. Dodatak za prvo dete se isplaćuje u celosti, a za ostalu decu u 24 jednake mesečne rate. Na ovom linku imate svu potrebnu dokumentaciju koja vam treba da bi ostvarili ovo pravo. Rok za predaju dokumentacije je trenutno 6 meseci. Pozdrav!
http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/roditeljski-dodatak/

Dijana 04/04/2013 - 09:58

Hvala puno. E sad imam pitanje za socijalnu pomoc. Dakle ja sam zaposlena, da li bih imala pravo na socijalnu pomoc pod uslovom kao nesposobna za rad, posto sam trudnica? A sto se tice imovine na sebe nemam nista, vec se vodimo ja i moj suprug na adresu njegovih roditelja, da li nam je to problem,i suprug na sebe ima zemlje.

Roditelj 10/04/2013 - 13:07

Poštovana, trudnoća ne znači nesposobnost za rad, to je samo privremena sprečenost. Kako ste zaposleni, nemate pravo na socijalnu pomoć. Možete proveriti kada se dete rodi da li ispunjavate uslove za dečiji dodatak http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/deciji-dodatak/, a svakako imate pravo na roditeljski dodatak: http://www.roditelj.org/korisni-linkovi/korisne-informacije/roditeljski-dodatak/.

Milica 05/04/2013 - 14:06

Postovani,
nezaposlena sam porodilja, i primam novcanu naknadu sa biroa do 29.4.2013 god kao porodilja.jer sam pre toga ostala bez posla .Medjutim u medjuvremenu sam ponovo ostala u drugom stanje pa me interesuje da li mozes jos godinu dana da se produzi porodiljsko na birou posto mi je termin za drugi porodjaj 20.06.2013 i na koji nacin ako moze

hvala na odgovoru i savetu

Roditelj 09/04/2013 - 11:21

Poštovana, kada neko jednom ostvari pravo na naknadu kod NSZZ, ona se može produžiti najduže do kraja porodiljskog. Tako da ne možete produžiti ovo pravo po osnovu nove trudnoće.

Anonimni 11/04/2017 - 12:42

Koliko vremena si bila prijavljena na poslu,I koliko vremena je prosla od kad si ostala trudna I dobila otkaz?Moj slucaj dobila Sam otkaz, radila dva meseca, jedan mesec mi prijavljen dobila otkaz I za mesec dana ostala trudna dal bi ja imala pravo na novcanu nadoknadu?hvala

ana 04/04/2013 - 18:19

volela bih da znam da li postoji neka novcana pomoc konkretno za samohrane mame koje su nezaposlene i na birou? hvala..

Roditelj 14/06/2013 - 10:45

Koliko mi znamo, jedino pri Centru za socijalni rad nekada postoje jednokratne pomoći. ne znamo gde živite, nekada lokalne samouprave daju pomoć.

Sladjana 31/07/2013 - 20:23

Firma u kojoj sam zaposlena na neodredjeno, ce se verovatno zatvoriti.
Zanima me posto sam trudna dali ako odem na bolovanje pre zatvaranja firme i ostanem bez posla imam pravo na novcanu naknadu i do kad ako imam.

Roditelj 01/08/2013 - 23:46

Poštovana, imate pravo na naknadu u trajanju u kome pripada i ostalim zaposlenima – u zavisnosti od staza, uvećanom za 30 dana zbog bolovanja. Dužina se računa na sledeći način: do 5 godina staža – 3 meseca, do 10 godina – 6 meseci itd..

irena 08/09/2013 - 01:42

interesuje me posto sam se nedavno porodila a nisam prijavljena na biro dali bi ostvarila pravo na pomoc kada bi se sad kao porodilja prijavila?I dali znate nesto mozda o pomoci sto daj socijalno za nezaposlene porodilje?

Jovana 27/11/2013 - 17:08

pozdrav. zanima me jel imam neko pravo na novcanu naknadu ako nisam prijavljena na biro? u 9 mesecu sam trudnoce

Roditelj 13/12/2013 - 00:20

Koliko mi znamo ne, osim ono što daje lokalna samouprava svim porodiljama. A to zavisi od mesta gde živite? U kom ste gradu?

Roditelj 18/02/2014 - 23:52

Na žalost, ne.

Andrea 14/01/2014 - 16:56

Postovani, za obracunavanje plate na porodiljskom bolovanju znam da se uzima prosek iz prethodnih 12 meseci, mene zanima sledece: Da li ce mi se plata obracunati 100% s obzirom na to da sam u toku tih12 meseci provela tri meseca na birou posle otkaza i primala nadoknadu ili ce biti umanjena na 60% ako se ta 3 meseca ne racunaju u staz u ovom slucaju? Nadam se da ste me razumeli, bila bih vam puno zahvalna na odgovoru.

Roditelj 26/01/2014 - 13:53

Poštovana, za obračun plate na porodiljskom računa se samo neprekinuti radni staž, te samo ako ste imali više od 6 meseci staža primaćete nadoknadu 100 odsto.

Milica 26/02/2014 - 10:44

Ja sam samohrana majka,bez posla.Stanujem i privatno.Zanima meimam li kakvu novcanu pomoc u centru za socijalni rad/

Roditelj 26/02/2014 - 11:01

Postovana, u kojem mestu zivite?Motrate da se obratite lokalnom Centru za socijalni rad.

sanjaaaaa 28/04/2014 - 22:57

Postovani,samohrana sam majka deteta od godinu dana,nezaposlena sam,zivim u kuci sa babom i dedom. baka prima socijalnu pomoc za u vidu tudje nege jer je slepa. Mene sada zanima,dali ja imam prava na jednokratnu pomoc centra za socijalni rad kao samohrani roditelje sobzirom da moja baka vec prima socijalnu pomoc,jer zivimo u istom domacinstvu. zivimo u Knjazevcu.

Divna 07/07/2014 - 09:33

Po zanimanju sam diplomirani pravnik i radim kao volonter. Zanima me da li imam sa biroa pravo na novcanu naknadu ?
Pozdrav i unapred hvala

Roditelj 07/07/2014 - 12:59

Poštovana, po našim informacijama, volonterski rad se ne plaća sa biroa.

Caja 11/08/2014 - 09:14

Postovani imam jedno pitanje i nadam se da mi mozete pomoci. Morali su da mi prekinu ugovor jer vec radim dve godine pod ugovorom a nadam se da ce me vratiti na posao od septembra, jer radim u skoli. Da li ce biti problem ako se ne prijavim na biro, odnosno da li moram da budem prijavljen na biro neko vreme da bi steko uslov da ponovo pocnem da radim isti posao ili da ostavim tako…

NENA 18/09/2014 - 13:26

AKO MOŽETE DA MI KAŽETE DA LI SE ZAKON NEŠTA MENJAO I OD KOJE GODINE SE UPISUJE PIO I ZDRAVSTVO NA PRIMLJENU NOVČANU NAKNADU
BILA SAM OD 18.12.1994-17.03.1995 3 MESECA
OD 17.07.2000 6 MESECI I ZA TAJ PERIOD NEMAM UPISAN STAŽ U KNJIŽICI,
A OD 01.12.2012 6 MESECI MI JE UPISANO.IMAM PROBLEMA I STAŽOM U PIO FONDU PA BIH MALO DA PRIKUPIM DOKUMENTACIJU PA GDE TREBA DA SE OBRATIM

Roditelj 22/09/2014 - 04:38

Poštovana, to morate da pitate na Birou, Udruženje se ne bavi tom tematikom.

marija 31/01/2015 - 23:09

Cula sam na vestima da je od 15.01.2015 stupijo na snagu zakon da sve trudnice i porodilje imaju pravo na nadohnadu u iznosu od 35000din svakog mesec u vreme sprecenosti za rad.Zanima me dali je tacno ??? Hvala puno

Roditelj 13/02/2015 - 00:05

Ne, koliko mi znamo.

milica 03/02/2015 - 20:03

radnju zatvaram 20.02 i tada odjavljujem a radnicu 31.01 kao tehnoloski visak i zbog zatvaranja radnnje.radnica je trudna termin joj je 8 aprila.ima li ona pravo na porodilsko na birou

Masa 19/02/2015 - 13:44

Postovana,na birou sam od 12.01.2015,imam pravo 3 meseca da primam novcanu nadohnadu.Da li ,u slucaju ,da ostanem u drugom stanju u tom periodu,imam pravo na trudnicko bolovanje i porodilsko,da li je to placeno?
Unapred hvala

tanja 13/03/2015 - 22:00

bila sam u stalnom radnom odnosu.firma mi je otisla u stecaj,inace sam na porodiljskom bolovanju od jula meseca.prekinute su mi uplate porodiljskog,a danas sam saznala da mi je i uplata u pio-fondu prekinuta i da mi nije overena zdravstvena a na knjizici stoji markica i datum da vazi overa do 31 03 2015. kako teku dalje moje uplate i sta da radim za overu zdravstvene.

jelena 29/04/2015 - 13:46

Dobar dan imam jedno pitanje nadam se da mi mozete dati odgovor …..na porodiljskom sam od oktobra ,firma se zatvorila umartu a resenje za porodilsko sam dobila u aprilu jer knjigovodja nije predao papire sve na vreme.da li imam pravo sa biro da primam porodiljsko i da li sam zakasnila posto je firma u martu zatvorena.

Ivana 13/06/2015 - 19:19

Cao .Imam jedno pitanje za vas ,u napred se zahvaljujem na odgovoru…Na trudnickom bolovanju sam vec dva meseca primam mesecni minimalac jel sam u stalnom radnom odnosu ,pa me zanima kada se porodim dali cu imati pravo na novcanu naknadu koju daje drzava i grad Beograd porodiljama?

Roditelj 21/06/2015 - 23:01

Novčanu naknadu dobijate od poslodavca, tj preko poslodavca, ako ste bili zaposleni duže od 6 meseci, dobijate 100 odsto iznosa koji ste primali kao zaposleni.
Sada trenutno primate trudnicku nadoknadu iz dva dela 65 odsto od republike i 35 odsto od grada /taj deo kasni/
Ukoliko imate niska primanja, imaćete pravo /ako uspunjavate cenzus/ i na jednokratu pomoć koju daje grad Beograd ovde imate više podataka o tome:http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1459791

jelena 17/06/2015 - 20:47

Da li nezaposlena porodilja ima pravo na socijalnu pomoc prijavljena je u bg i zivi u bg

Roditelj 21/06/2015 - 22:57

Poštovana, za scoijalnu pomoć javljate se Centru za socijalni rad u mestu gde živite. Ako ste nezaposlena porodilja, sa niskm primanjima, onda imate pravo na jednokratnu novčanu pomoć koju daje grad Beograd /ako živite u Beogradu.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1459791

trudnicamici 10/09/2015 - 15:47

Postovani,
molim vas da li postoji mogucnost neke novcane iplate za trudnice u toku trudnoce u pitanju je novi sad inace sam nezaposlena udata i nedavno prijavljena na biro, trudnoca je mala. Hvala

Roditelj 13/09/2015 - 08:04

Poštovana, lokalne samouprave isplaćuju jednokratnu pomoć za nezaposlene trudnice, ali morate u Vašoj opštini proveriti da li daju tu pomoc i koliko iznosi.

nina jovanovic 29/01/2016 - 19:43

zelela bih da mi kazete da li je moguce ostvariti pravo na naknadu materijalne pomoci ako je ugovor o radu nastao sporazumno. hvala

Ivana 21/09/2016 - 12:35

Da li se moze ostvariti novcana naknada od nsz ukoliko su oba roditelja treceg deteta nezsposlena? Unapred hvala

Roditelj 21/09/2016 - 18:34

Poštovani, ne znamo na koju naknadu mislite?
Ako je jedno od roditelja je bilo zaposleno određeni period, ima pravo na naknadu, ali to nema nikakve veze sa brojem dece, niti sa supružnikom. Idite u najbližu službu za zapošljavanje i znaće na osnovu Vašeg prethodnog zaposlenja da li imate pravo na naknadu.

Majka 25/10/2016 - 16:50

Starija cerka je redovan student beogradskog univerziteta (zavrsna godina) u cetvrtom mesecu trudnoce je i nije u bracnoj zajednici. Takodje nije prijavljena na biro za nezaposlene i nema radnog staza. Ja sam samohrana majka jos jednog deteta, zaposlena ali nisam u mogucnosti da joj ikako pomognem. Buduci suprug je zavrsio fakultet, ali je i on nezaposlen. Kome da se obrate i da li postoji bilo kakva opcija da se dodje do bilo kakve pomoci ili da ne pokrecu nista pred organima za socijalni rad. Ako mozete pomoc u vidu bilo kakvog odgovora bi nam znacila.

saska 03/02/2017 - 14:00

Postovani,primam novcanu naknadu sa biroa ,ostala sam trudna .da li imam prava i koliko na primanja to jes produzetak novcane naknade? Da li je duzina primanja ista kao i kada si u radnom odnosu?

Add Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Read More