Upis u vrtiće za 2015/16 školsku godinu u Beogradu: obaveštenje za roditelje o načinu primene Odluke o subvencioniranju privatnih vrtića

U saradnji sa Sekretarijatom za obrazovanje i dečiju zaštitu grada Beograd i  Udruženjem privatnih vrtića, želimo da vas detaljnije obavestimo o aktuelnom konkursu za upis u vrtiće u Beogradu i pojasnimo način primene  ODLUKE o pravu na nadoknadu dela troškova boravka dece u predškolskoj ustanovi čiji je osnivač drugo pravno lice ili fizičko lice (u daljem tekstu privatni vrtići sa verifikacijom za rad).

Pravo na subvenciju imaće sledeći roditelji:

  • Državljani republike Srbije
  • Deca prijavljena na  teritoriji Grada Beograda
  • Roditelji čije dete na konkursu za državni vrtić raspisan u aprilu 2015/2016.godine ne budu dobili mesto u državnom vrtiću

Prema dinamici koja je planirana u ovom trenutku procedura će biti sledeća (datumi su okvirni i odnose se na naša trenutna saznanja):

  1. Svi roditelji koji su zainteresovani za nadoknadu troškova neophodno je da konkurišu za mesto u državni vrtić, na konkursu koji će biti objavljen 15.04.2015.godine
  2. Po završetku konkursa 30.04.2015. roditelji će imati uvid u preliminarne liste 25.05.2015.godine, kada mogu da podnesu žalbu (od 25.05.2015. do 02.07.2015.). Žalbe će biti razmatrane u periodu od 03. – 17. 06.2015. godine.
  3. Nakon objavljivanja konačnih rang lista svi roditelji čija deca nisu dobila mesto, iz vrtića gde su konkurisali treba da preuzmi POTVRDU da nisu upisani
  4. Roditelji mogu da upišu dete u privatni vrtić, ali pravo na subvenciju počinje da važi tek od 1. septembra 2015. godine.
  5. Sa potvrdom roditelji odlaze u privatnu predškolsku ustanovu koju su odabrali i sa ustanovom će potpisati UGOVOR o prijemu deteta u vrtić, prema tržišnim uslovima prema kojima Ustanova inače posluje.
  6. Roditelj će prema UGOVORU koji je potpisao sa ustanovom izmirivati svoje obaveze i plaćaće cenu koja je dogovorena Ugovorom. Roditelj od prvog dana upisa plaća Ustanovi punu cenu.
  7. Zahtev za ostvarivanjem prava na nadoknadu dela troškova (u daljem tekstu – SUBVENCIJU) roditelj podnosi organizacionoj jedinici GU Beograd nadležnoj za poslove iz oblasti obrazovanja i dečje zaštite, na jedinstvenom obrascu je objavljen na njihovom sajtu, ili se može preuzeti na njihovoj pisarnici.
Zvaničan dopis gradskog Sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu Beograd:

Према Одлуци о праву на накнаду дела трошкова боравка детета у предшколској установи чији је оснивач друго правно или физичко лице, захтев за остваривање овог права подносиће се Секретаријату за образовање и дечју заштиту од 1. септембра 2015. године (зграда Градске управе у 27. марта 43-45). Захтев се подноси на јединственом обрасцу који ће се преузимати на сајту Града Београда или на писарници Градске управе.

Подносилац ће уз захтев прилагати:

  1. потврду предшколске установе да дете није уписано због недовољних капацитета,
  2. извод из матичне књиге рођених за дете, односно решење надлежног центра за социјални рад o статусу старатеља, усвојитеља или хранитеља,
  3. уверење о држављанству
  4. фотокопију личне карте (извод из читача) подносиоца захтева, односно потврду о сталном настањењу или потврду Комесаријата за избегла и расељана лица и
  5. уговор са приватном предшколском установом

Накнада дела трошкова боравка деце у приватној предшколској установи уплаћиваће се из буџета града Београда на текући рачун родитеља, старатеља, усвојитеља или хранитеља, на основу решења о преносу средстава и месечног извештаја о присутности детета у приватној предшколској установи, који ће потписивати овлашћено лице, а приватна предшколска установа достављаће Секретаријату за образовање и дечју заштиту до 5. у месецу за претходни месец.

Takođe na zvaničnom sajtu grada Beograd, stranici Sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu objavljen je i spisak akreditovanih privatnih predškolskih ustanova sa teritorije grada Beograd, a možete ga preuzeti naovom linku.

Na osnovu podnetog zahteva komisija u organizacionoj jedinici donosi REŠENJE tokom septembra, na koje roditelj ima pravo žalbe.

Visina sredstava subvencije je sledeće:

  • Ukoliko je cena vrtića iznad 27700,00 (ekonomska cena državnog vrtića), Grad će roditelju na mesečnom nivou uplaćivati 22.160,00dinara (80% ekonomske cene) na privatni račun, prema Ugovoru koji su međusobno potpisali.
  • Ukoliko je cena privatnog vrtića niža od od 27700,00 dinara, Grad će roditelju uplaćivati sumu u sledećem iznosu:   Cena vrtića umanjena za 5540,00dinara, koliko roditelj plaća.
  • Subvencije se isplaćuju za boravak deteta počev od 01.09.2015.godine na dalje, do polaska deteta u školu.
  • Deci koja se od 01.09.2015.godine upisuju na pohađanje pripremnog predšklskog programa mogu da konkurišu za subvenciju (nadoknadu dela troškova)  umanjenu za 4 sata , jer finansiranje PPP u trajanju od 4 sata dnevno  se  realizuje  iz budžeta Republike Srbije. Za sada  jos uvek ministarstvo  nece finansirati PPP. Za ostale sate koje dete provede u PPU vaze ista pravila Grad palca 80 %  roditelj 20% Dodatna pojašnjenja o nadoknadi dela sredstava za PPP će naknadno biti objavljena.
  • Subvencija će se isplaćivati iz budžeta Grada Beograda i biće isplaćena NA LIČNI RAČUN RODITELJA prema Rešenju koje roditelj bude dobio, za prethodni mesec, uz potvrdu predškolske ustanove o dolaznosti deteta u toku tog meseca.

Sve dodatne informacije zainteresovani roditelji će moći da dobiju u:

–         Gradskom sekretarijatu za obrazovanje i dečju zaštitu

–         Privatnoj predškolskoj ustanovi koju odaberu za svoje dete

at.

Related posts

ŠTADIN zdravstveni izveštaj:  52% Evropljana se oseća usamljeno

Poverenje nije za igranje: Edukacija kao prva linija odbrane od seksualnog zlostavljanja

Da li deca na silu treba da uče da ne budu sebična?

79 Comment

Ivana 19/04/2015 - 16:04

Postovani,
zanima me da li je moguce konkurisati za deciji vrtic u dve opstine u Beogradu. Podstanari smo u jednoj a planiramo kupovinu stana u drugoj opstini, zivimo na granici dve opstine?

Unapred hvala,

Ivana

Roditelj 22/04/2015 - 05:54

Imate pravo da konkurišete na više mesta, mada ćete imati prednost na opštini gde ste prijavljeni. Ipak iz sekretarijata kažu da nema potrebe za ovim, jer su im podaci centralizovani.

RADA 31/01/2016 - 19:03

iMAMO BLIZANCE GODINU IPO DANA IMAJU UPISALI SMO IH U DRZAVNE JASLICE ALI NEMA MESTA SAMO MI JE SUPRUG ZAPOSLEN DALI POSTOJI MOGUCNOST ZA PRIVATNI VRTIC SA SUBECIJAMA

zoka 23/04/2015 - 08:51

Postovani,

moj suprug je stranac I nema stalni boravak u Srbiji I takodje nije prijavljen na birou za nezaposlene, nije u random odnosu.Prilikom predaje konkursne dokumentacije rekli su mi da mozda treba dostaviti dokaz da je nezaposlen, ja ne znam gde bih mogla traziti taj dokaz? molim za informaciju sta raditi u ovom slucaju.

Srdacan pozdrav

Roditelj 29/05/2015 - 00:54

izvinite na kasnom odgovoru, ali ni mi ne znamo gde biste mogli to tražiti…

Jelena 29/04/2015 - 21:36

Da li ovo važi i za jaslice? Nama su rekli da ćemo najverovatnije biti odbijeni pošto beba neće napuniti godinu dana u septembru već kasnije. Ne znam da li ovo može biti prihvaćeno kao razlog za subvencioniranje?

Roditelj 29/05/2015 - 00:53

Kao razlog za subvencioniranje se navodi samo odbijanje zbog nedovoljnih kapaciteta, proverite u ustanovi gde ste konkurisali, koja treba da vam izda tu potvrdu da ste osbijeni šta može da se uradi. Mi detaljnije informacije za sada nemamo.

Irena 26/05/2015 - 09:34

Molim Vas interesujeme sta dalje ukoliko dete nije upisano u ovom krugu u jaslice.Ja sam zaposlena i prijavljena ali suprug nije.On ce u sep.imati operaciju tako da ce biti nesposoban da se brine o detetu a samim tim i sprecen da radi.Gde se podnose zalbe za 2014/2015 g.

tijana 27/05/2015 - 10:23

predala sam papire u Pu „cika jova Zmaj“kao samohrani roditelj, ne zaposlena sam odbili su me na konkursu pisala sam zalbu.sta uraditi da bi decu upisala?

Roditelj 29/05/2015 - 05:37

Poštovana, nadamo se da ste u žalbi naveli da tražite pisani odgovor u zakonskom roku. Kao samohrana majka ste apsolutni prioritet i morate se žaliti, ako vas odbiju u PU, onda ide drugostepena žalba u Sekretarijatu.

dejana radenovic 29/05/2015 - 08:42

Poštovani,

da li možemo da podnesemo molbu za upis deteta u vrtić van konkursa i kakva je procedura?

konkretno, da li u Junu ili Julu mesecu možemo da konkurišemo za jedan vrtić i da li možemo ukoliko nas odbiju, da grad subvencioniše za privatni?

hvala

Roditelj 09/06/2015 - 08:24

Poštovana,
koliko mi znamo do sada je bilo da se može podneti bilo kada u toku godoine dokumentacija za upis, a dodatno jedan upisni rok je morao da postoji zbog efikasnijeg rada. Ne znam kako sada Sekretarijat tumači i da li su ta pravila menjali. Ukoliko ste iz nekog razloga zakasnili napišite im to u pisanoj formi sa obrazloženjem i priložite.

Bojana 29/05/2015 - 10:38

Postovani, nismo uspeli da upisemo dete u drzavni vrtic, pa smo uzeli odbijenicu i nasli akreditovani vrtic koji grad subvencionise. Mene interesuje da li , posto je cena privatnog vrtica 240 evra, privatni vrtic mora da utvrdi cenu za celu godinu u dinarkoj protivvrednosti prilikom sklapanja ugovora sa njim ili nije obavezan, tako da svakog meseca obracunava odredjenog dana u visini srednjeg kursa dinara, sto bi znacilo da npr. ukoliko potpisem ugovor sa njima dok je evro bio 120 din placacu 28800 ili ako,ne daj boze naglo skoci, placala bih vise, mozda cak i duplo od tih 5540 din. Nadam se da ste me razumeli. Zahvaljujem unapred na odgovoru.

Roditelj 09/06/2015 - 07:59

Nismo sigurni da li su privatni vrtići u obavezi da formiraju fiksnu cenu na godinu dana. Pošaljite zvaničan dopis Sekretarijatu sa tim pitanjem jer oni znaju kakav su dogovor sklopili sa njima i pod kojim uslovima. Pitanje je vrlo logično.

Maja 09/06/2015 - 08:42

Poštovana Bojana,

pošto i mene jako zanima odgovor na vaše pitanje, napišite da li ste poslali dopis Sekretarijatu i da li su Vam odgovorili. Ukoliko nisu, da probamo zajedničkim snagama da nešto saznamo. Hvala unapred!

Marina 01/06/2015 - 00:00

Postovani,

Da li oba roditelja moraju biti prijavljeni na teritoriji grada Beograda?
Ja i moje dete jesmo ali moj muz je prijavljen u B.Basti.

Roditelj 09/06/2015 - 08:19

To proverite sa vrtićem ili pozovite direktno Sekretarijat. Ukoliko je takav slučaj obrazložite dodatnim pismom zbog čega je tako tj. da niste u mogućnosti da to menjate. Dete je ipak prijavljeno u Beogradu kao i vi.

marija 01/06/2015 - 07:36

Postovani
Imam li prava traziti povracaj dokumentacije na opstini na kojoj nisu upisani?

Roditelj 09/06/2015 - 08:18

To iskreno ne znamo. Proverite sa Poverenikom za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.

Ivana 01/06/2015 - 12:28

Postovani,

iako smo oboje zaposleni, dete nije dobilo jaslice, konkurisali smo na Novom Beogradu.
Nameravamo da podnesemo zalbu. Zanima me, da li se posle formiranja konacnih rang lista (pretpostavljam da se liste formiraju posle roka za zalbe) konkurise za privatne vrtice, uzima potvrda da je dete odbijeno, ili se to radi sada, paralelno sa podnosenjem zalbe? Da li se zahtev za upis u privatni vrtic podnosi po objavljivanju konacnih rang lista u drzavnim vrticima ili odmah posto smo saznali da smo odbijeni?

Hvala na odgovoru.

Roditelj 09/06/2015 - 07:56

Pitajte najbolje u vrtiću gde ste konkurisali kada možete najranije da dobijete potvrdu da je dete odbijeno. Verovatno će to biti nakon nekih konačnih rang lista

Nemanja 02/06/2015 - 10:59

Nase prvo dete nije dobilo jaslice po konkursu za 2015/2016. godinu iako smo oboje zaposleni. Posto sumnjam da cemo i posle zalbe dobiti mesto u jaslicama da li mi mozete reci kako doci do potvrde da nemaju smestajnih kapaciteta za moje dete? Bio sam vec u vrticu i oni uporno tvrde da oni takav papir ne izdaju. U pitanju je vrtic Zeka na Novom Beogradu.

Pozdrav i hvala

Roditelj 09/06/2015 - 08:17

Poštovani, nakon konačnih rang lista vrtić je dužan da vam izda potvrdu da dete nije primljeno zbog smeštajnih kapaciteta, vrlo jasno piše u Odluci grada Beograda, pronađite link u tekstu i pročitajte i ponesite im ako treba. Možda ne izdaju sada, ali do septembra će sigurno morati.
To vam je najvažniji dokument sa kojim idete da upišete dete u privatni vrtić.

Marina 02/06/2015 - 21:50

Zahtev koji ste Vi naveli da je potreban za subvencije i da se prilaze uz ostala dokumenta NIJE ISPRAVAN!!!

Taj zahtev jos nije ni formiran.

Bila danas u sekretarijatu za zastitu i obrazovanje dece, ljudi mi sve objasnili.
Predaje se sve 1. septembra a prva nadoknada za mesec septembar roditeljima ce biti isplacena tek od 20. oktobra. Tako da mi roditelji sami placamo prvi mesec privatnog vrtica i drugi mesec pa tek onda sledi nadoknada za prvi mesec( septembar ).

Roditelj 09/06/2015 - 08:14

Poštovana, upravo smo tako i napisali, nadam se da je dovoljno jasno: da roditelji sami plaćaju svaki mesec unapred a refundacija stiže kasnije, to što su vama rekli i nama su rekli i tako smo preneli. Sva dokumenta koja smo linkovali da se mogu preuzeti su sa sajta Sekretarijata!

vanja 07/06/2015 - 14:55

Postovani,kad se place privatni vrtic,kada podpisem ugovor ili kada dete krene u vrtic?

Roditelj 09/06/2015 - 08:11

To najbolje proverite sa privatnim vrtićem gde želite da upišete dete.

milena 08/08/2015 - 20:04

Zanima me da li će država da refundira svakog meseca na moj račun,ili n?

Roditelj 09/08/2015 - 09:25

Poštovana, veliki broj pitanja ima na koje mi nemamo tačan odgovor, zato ćemo ga tražiti od Sekretarijata.

Natasa 15/06/2015 - 13:21

Postovani,

Moje dete nije primljeno u vrtic PU “Cika Jova Zmaj” po nedavno završenom konkursu. Radi se o tome da sam prilikom podnošenja zahteva navela dva vrtica za koje sam bila zainteresovana. Upisna komisija mi je na licu mesta rekla da jedan od ta dva vrtića ne prima godište 2013. Promenila sam vrtić,kako su mi oni savetovali. Napominjem da sam zaposlena samohrana majka. Kada sam po objavi preliminarnih listi videla da mi dete nije primljeno ni u jedan vrtić, otišla sam ponovo do Upisne komisije i zatražila odgovor zbog čega je odbijeno. Rečeno mi je da moje dete iako je rodjeno 2013.god. pripada godištu 2012. zato što je rodjeno u februaru 2013.god. i da ta dva vrtića, koje sam ja navela, ne primaju 2012.godište. Kada sam im rekla da mi je njihova koleginica, prilikom podnošenja zahteva, preporučila te vrtiće, rekli su mi da napišem žalbu jer je došlo do propusta od strane člana iz Upisne komisije, jer je gledala samo godinu, a ne i mesec rodjenja, i da su oni jedini bili dužni da me upute na prave vrtiće, kako bih ja to ispravila u zahtevu, i kako to nije učinjeno tako moje dete nije ni primljeno. Žalbu sam predala 25.05.2015.blagovremeno u zakonskom ostavljenom roku i Upisnoj komisiji, ali i direktorki PU Lidiji Hutović. Nisam dobila još ni jedan odgovor.
Sada me interesuje da li su oni dužni da isprave svoju grešku i prime mi dete, i koliko se čeka odgovor na žalbu. Da li imam pravo, ukoliko dobijem negativan odgovor, da se žalim Sekretarijatu, i koji je rok za podnošenje drugostepene žalbe?

Hvala unapred

Roditelj 21/06/2015 - 22:58

Vi svakako imate pravo da se žalite Sekretarijatu, a za rok je najbolje da pitate njih http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1333526

Natasa 15/06/2015 - 13:25

Postovani,

Moje dete nije primljeno u vrtic PU “Cika Jova Zmaj” po nedavno završenom konkursu. Radi se o tome da sam prilikom podnošenja zahteva navela dva vrtica za koje sam bila zainteresovana. Upisna komisija mi je na licu mesta rekla da jedan od ta dva vrtića ne prima godište 2013. Promenila sam vrtić,kako su mi oni savetovali. Napominjem da sam zaposlena samohrana majka. Kada sam po objavi preliminarnih listi videla da mi dete nije primljeno ni u jedan vrtić, otišla sam ponovo do Upisne komisije i zatražila odgovor zbog čega je odbijeno. Rečeno mi je da moje dete iako je rodjeno 2013.god. pripada godištu 2012. zato što je rodjeno u februaru 2013.god. i da ta dva vrtića, koje sam ja navela, ne primaju 2012.godište. Kada sam im rekla da mi je njihova koleginica, prilikom podnošenja zahteva, preporučila te vrtiće, rekli su mi da napišem žalbu jer je došlo do propusta od strane člana iz Upisne komisije, jer je gledala samo godinu, a ne i mesec rodjenja, i da su oni jedini bili dužni da me upute na prave vrtiće, kako bih ja to ispravila u zahtevu, i kako to nije učinjeno tako moje dete nije ni primljeno. Žalbu sam predala 25.05.2015.blagovremeno u zakonskom ostavljenom roku i Upisnoj komisiji, ali i direktorki PU Lidiji Hutović. Nisam dobila još ni jedan odgovor.
Sada me interesuje da li su oni dužni da isprave svoju grešku i prime mi dete, i koliko se čeka odgovor na žalbu. Da li imam pravo, ukoliko dobijem negativan odgovor, da se žalim Sekretarijatu, i koji je rok za podnošenje drugostepene žalbe?

Hvala

tina 22/06/2015 - 20:34

Da li postoji neki rok za uzimanje odbijenice ili mogu bilo kada do septembra?..tipa da bi dete upisala tek u septembru kada se prosiri lista privatnih vrtica….

Roditelj 24/06/2015 - 05:47

Poštovana, roditelji dece koja nisu primeljena u državne vrtiće treba da ulože žalbu najkasnije do 2. juna, jer nam iskustvo pokazuje da njihov veliki broj bude usvojen. A ukoliko žalba bude odbijena i dete jednostavno nije primljeno, oditelj ima dva izbora – ili da uzme “odbijenicu” i dete sam upiše u neki od 54 verifikovana privatna vrtića ili ostane na listi čekanja. Naš je savet da uzmete odmah odbijenicu i odete u privatni vrtić koji želite, jer može da se desi da i tamo bude gužzva, s obzirom na broj neupisane dece.

zvezdana stojkov 24/06/2015 - 02:19

Poštovani interesuje me da li smo zakasnili za upis u predškolsko i kome se predaju dokumenata, kao i šta nam je neophodno. .unapred hvala

Roditelj 24/06/2015 - 05:41

Poštovani, ako je vaše dete rodjeno između 1.3. 2009.godine i 1.3. 2010. godine, ono mora da pohadja pripremni predđkolski program. Ako dete već ide u vrtić, onda će ga pohadjati u okviru vrtića. Ako ne ide, ima pravo da u školi ili vrtiću bude upisano u pripremni predđkolski program u trajanju od 4 sata, koji je besplatan. Pošto ste zakasnili na konkurs, najbolje je da zovete sekretarijat i da ih pitate kakva je procedura.

Bojan 27/06/2015 - 22:44

Postovani, vec drugu godinu smo odbijeni u drzavnom vrticu. Kod proslogodisnjeg konkursa nisu oba roditelja bila zaposlena a kod aktuelnog jesu i opet smo odbijeni. Nase dete ide vec vise od godinu dana u privatni vrtic koji je inace akreditovan za refundaciju. Posto su izgledne sanse da jedan roditelj ostaje bez posla opet da li to utice na refundacijiu, tj. da li je uslov za refundaciji da oba roditelja budu zaposlena?

Dragana 29/06/2015 - 23:12

Sta raditi u slucaju kada su nas odbili za jasle na Vozdovcu,majka i dete nisu prijavljeni u Bg,otac jeste?Da napomenem na trudnickom sam i neophodan nam je vrtic.Dali i tada grad subvencionise privatan vrtic?

Roditelj 30/06/2015 - 12:54

Ako niste prijavljeni u BG, onda to praktično nije Vaša opština…

Aleksandar 02/07/2015 - 09:12

Poštovani,

u dopisu Sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu kaže:
Накнада дела трошкова боравка деце у приватној предшколској установи уплаћиваће се из буџета града Београда на текући рачун родитеља, старатеља, усвојитеља или хранитеља, на основу решења о преносу средстава и месечног извештаја о присутности детета у приватној предшколској установи, који ће потписивати овлашћено лице, а приватна предшколска установа достављаће Секретаријату за образовање и дечју заштиту до 5. у месецу за претходни месец.

Da li to znači da, uslučaju opravdanog ili neopravdanog izostanka deteta iz privatnog vrtića, vrtić šalje stanje umanjeno za taj broj dana a grad nam uplaćuje umanjen iznos za te dane, odnosno, sami roditelji snose troškove do pune cene koju moraju da uplate privatnom vrtiću?
To bi praktično značilo da dane kada su deca bolesna, a ume da ih bude puno, moramo da platimo sami!

Drugo pitanje je, ako se odlučimo da uzmemo potvrdu za privatni vrtić, da li to znači da nemamo pravo da se javljmo na konkurse sledeće godine?

Unapred hvala na odgovorima

Jana 09/08/2015 - 21:15

I mene ovo zanima!
Molim za odgovor…?

isidora 22/10/2015 - 11:21

Mi smo upravo dobili uplatu za septembar umanjenu za broj dana koje je dete izostalo zbog bolesti (iako smo imali potvrdu od lekara).

Ana 03/07/2015 - 18:12

Postovani,

nase dete je upisano u drzavni vrtic na Zvezdari vec 18meseci.
Kako smo se nedavno preselili na Novi Beograd, podneli smo zahtev za premestaj u drzavni vrtic na N.Beogradu i odbijeni smo. Zalili smo se i ponovo smo odbijeni.
Za premestaj smo, po proceduri Ustanove, predali dokumentaciju kao da dete prvi put upisujemo u vrtic i rekli su nam da se zahtev za premestaj razmatra isto kao zahtev za upis.
DA li mi imamo pravo na privatni vrtic uz subvenciju, obzirom da je odbijena zalba za premestaj, a ne za upis?

Kristina 21/07/2015 - 15:46

Dobar dan. Molim vas da mi odgovorite. Pre deset dana smo se beba i ja zvanicno preselili u Beograd kod bebinog tate, sutra cemo tek promeniti adresu prebivalista. Da li postoji mogucnost da nam subvencionisu troskove privatnog vrtica jer nismo ziveli u Beogradu kada je bio konkurs za drzavni vrtic? Hvala na odgovoru.

Jelena 03/08/2015 - 15:24

Dobar dan, imam komentar na vas clanak.
Razumljivo je da ste vi samo preneli infomraciju koja zanima roditelje ali je vlo vazno da proverite da li se to iz navoda i primenjuje jer su odbijenice poceli da daju vec 25. aprila i nisu cekali da se zavrsi ni upis u svim opstinama (Rezultati na NBGD izasli 28.4) a kamoli da su cekali da se okonca zalbeni period. NA taj nacic roitelji koji su bili uporni, koji su se zalili su izvisili i za privatni i za drzavni vrtic u svojoj blizini. Znaci da roditeljima nisu omogucena ista prava za upis deteta! Takodje, nisu odredili da obijenice na novom vaze za novi, nego ko se gde domogne nosi gde mu se svidja.
Da li sumnjate na regulrnost upisa – DA! Gde ste novinari da to proverite?! Gde ste da se bavite istrazivanjem a ne prepisivanjem!!!

Jelena 04/08/2015 - 10:54

Postovani,
obzirom da ste u odgovoru na neki od prethodnih komentara napisali da je Sekretarijat drugostepeni organ,
obavestavam vas da sam juce dobila odgovor od Sekreatarijata kome sam se i drugostepeno zalila da oni nisu drugostepeni organ ali nisu naveli ko jeste.
Rekli su samo da ako imam primedbe i osnovane sumnje na upis dece zovem inspekciju.

Anonimni 06/08/2015 - 20:39

Boban:
Postoji li mogucnost da se produzi rok uplate privatnim vrticima koji su subvencionisani,do dvadesetog u mesecu,odnosno do uplate subvencije na racun.Ako roditelj nema drugu alternativu nego da upise dete u privatni akreditovani vrtic,mislim da je mnogo da sami finansiraju toliki iznos i sledeci mesec,do prve uplate grada koja je tek 20.oktobra.

Tanja 25/08/2015 - 20:12

Postovani
Interesuje me da li postoji mogucnost da nekako upisem dete u vrtic, oboje zaposleni a nismo bili u Beogradu na adresi kada je bio upis. Dete ima dve godine

Tea 26/08/2015 - 00:03

Da li znate da drzava refundira 50% ako dete ne ide u vrtic a ostatak placamo mi i to se dodaje na sumu od 5460 to se odnosi na priv.vrtice sa subvencijom.To znaci da ako dete ne ide u vrtic iz bilo kog razloga, svaki dan nas kosta 50% dnevnice,ili oko 500din,sto znaci da ako dete izostane dve nedelje placamo 10500 a ne 5500 kao sto svi misle.O ovome treba informisati roditelje sto pre jer vrtici nece da smanje cenu ako dete ne ide a grad nece da refundira 100 % .Moze li se uticati na odluku priv.vrtica jer to nema smisla ali njima je u interesu?

Bojana 08/09/2015 - 13:24

Tea, mi smo dete upisali u privatni vrtic i pred svrsen cin saznam za tu veoma bitnu informaciju. Naime, mi placamo privatni vrtic oko 7000 din mesecno ako dete ide redovno u vrtic. Ako je dete iz zdravstvenih razloga odsutno, drzava subvencionise samo pola po danu izostanka tako da to puuuuno kosta. A gde je sad Mali Sinisa? I kako moze privatni da se kotira isto kao i drzavni. Mislim da je sramota sto nisu na vreme upozorili ljude na tako nesto. Ili verujem da ih je bas briga. Treba jednu kolektivnu zalbu roditelja dece koja su odbijena u drzavnom i koja su morala da upisu decu u privatni vrtic uputiti doticnima zbog ovakvog propusta.

Andrijana 31/08/2015 - 10:45

Postovani, interesuje me da li postoji jos neki vanredni rok za prijavu dece u vrtic s obzirom da je moje dete rodjeno 04.01.2015. godine i imala je svega 4 meseca kada je bio majski rok za prijavu, ili trebam da cekam do sledece godine?

Roditelj 31/08/2015 - 14:10

Poštovana, tokom cele godine možete da prijavite dete u vrtić, bez obzira što je konkurs obično u aprilu – maju. Idite do predškolske ustanove na čijoj teritoriji se nalazi vrtić u koji želite da upišete dete i prijavite dete, s tim što ćete naznačiti kada treba da počnete da radite. Ako ste i Vi i suprug zaposleni, pripadate prioritetima i moraju Vas ili upisati kada dodje vreme ili Vam dati potvrdu za privatni vrtić kako bi mogli da refundirate troškove privatnog vrtića.

Aleksandar 01/10/2015 - 11:11

Poštovani ,interesuje me da li postoji šansa da se dete od 13 meseci upiše u beogradski vrtić iako je samo jedan roditelj zaposlen i ako je moguće ,pod kojim uslovima?Majka je u drugom stanju i nije u radnom odnosu.
Hvala!

Roditelj 11/12/2015 - 08:19

Poštovani, postoji mogućnost, ali je mala, jer vrtici daju prednost roditeljima koji su oba zaposleni. Jedino da se prijavite na listu čekanja, pa kada se oslobodi mesto. Druga opcija je da uzmete odbijenicu od državnog vrtića i prijavite se za refundiranje privatnog.

Ivan 19/10/2015 - 17:01

Posto grad umanjuje povracaj novca za 500 rsd dnevno u koliko dete ne ide u vrtic, a vlasnica vrtica nece da umanji cenu za te dane, roditelji su poceli da dovode bolesnu decu u vrtic. Zanima me sta uredba kaze o tome. Da li vrtic treba ili mora da umanji cenu, ili je to dobra volja vlasnika vrtica?

Maja 05/11/2015 - 10:38

I mene isto zanima? Mislim da je to nepravedno, da na to niko roditeljima nije skrenuo pažnju prilikom upisa i da nije u redu,jer u državnom vrtiću plaćaš 5500 din a ukoliko dete izostane, umanjuje se ta cifra za plaćanje, a ne to da roditelj plati preko toga jer mu je dete bilo bolesno? Razocarana sam i razmišljam da idem ispred sekretarijata i napravim haos

Marija 04/11/2015 - 18:01

Postovani
Da li imate informaciju koji je razlog da nam jos uvek nije refundiran septembar mesec u celosti vec samo jedan deo. U vrticu i sekretarijatu kazu da je greska u obracunu u pitanju ali se meni cini da novac nedostaje. Prinudjeni smo da uplatimo sada i za novembar mesec tj 27.700 po treci put do danasnjeg dana? Koja su nasa prava u ovakvoj situaciji?

Ana 20/11/2015 - 18:41

Da li mi mozete reci, da li deca majki koje su u trenutku podnosenja zahteva za prijem deteta u vrtic na porodiljskom odsustvu (zbog rodjenja drugog deteta) imaju pravo na prijem u vrtic?
hvala unapred!

Roditelj 21/11/2015 - 11:30

Poštovana Ana, ako pitate za starije dete, naravno, imate pravo. Za mladje dete, možete da podnesete prijavu ali ono može da krene tek neposredno pre povratka na poosao (oko tri nedelje)

Marko 10/12/2015 - 22:16

Poštovani,

Interesuje me da li je moguće da konkurišemo za državni vrtić tokom decembra (iako su prijave bile u aprilu) ili treba da čekamo april/maj sledeće godine? Čuo sam da je moguće prijaviti se za upis i van konkursa i dobiti odbijenicu (tj. biti odbijen od strane državnog vrtića), pa se upisati u privatni vrtić i dobijati subvenciju od grada.

Molim Vas da me posavetujete.
Hvala!

Roditelj 11/12/2015 - 08:19

Možete, iako je konkurs u maju imate pravo da prijavite dete kada Vama odgovara, naročito ako se majka vraća na posao. Prijavite se, objasnite kada treba dadete da krene, a onda insistirajte ili da vas upišu, ili da vam daju odbijenicu.

Tamara 14/12/2015 - 15:52

Placala sam vrtic 1500 dinara u proseku,samohrana sam majka,zaposlena sa mesecnim prihodima NULA,za sta imam i potvrdu od firme. Primala sam deciji dodatak 3400 dinara,od kojih sam polovinu odmah platila vrtic a drugu polovinu potrosila na dva odlaska u prodavnicu po osnovne namirnice. Alimentaciju ne primam. Stigla mi je uplatnica za vrtic 5400 dinara. Da li imam neka prava na smanjene troskove ili slicno?

Roditelj 21/12/2015 - 09:16

Poštovana, za informacije u vezi sa popustima za vrtic možete kontaktirati sledfeće službe sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu: Regresiranje vrtića: 330-9745, 330-9383, 330-9193, 330-9194, 330-9668 i 330-9118
Subvencije za privatne vrtiće:715-7097, 715-7630, 715-7098, 715-7021 i 715-7113

Lazar 11/01/2016 - 23:39

Poštovani,

Obzirom da je predškolsko obavezno, da li se može upisati dete koje je prijavljeno u gradu X a živi u gradu Y bez promene mesta prebivališta?

nenad 20/02/2016 - 08:09

Nas zanima ((suprugu (neradi biro) i mene-radim prijavljen)),posto nam dete ide u predskolsko i u septembru krece u I.razred,a drugo dete ima 3 godine,da li sa izlaskon prvog deteta imamo pravo u pisa drugog (oslobadja se mesto),a u vrticu dobijamo odgovor da deca rodjena 2013 (drugo dete) nema mesta za tu grupu,popunjena je?To su isto rekli i prosle godine?
P.S. Sve racune placamo u roku,nemamo dugovanja,dok ostali roditelji duguju i po 3,4 rate za vrtic,ne svi naravno.
Pzd.

Roditelj 23/02/2016 - 10:25

Poštovani, to što je dete išlo u neki vrtić ne daje Vam pravo prednosti pri upisu: prioritet imaju roditelji koji su oba zaposleni, a zatim samohrani roditelji. Srdačan pozdrav

mart 26/02/2016 - 15:38

Postovani,
Mi smo prijavili cerkicu na konkursu prosle godine (april, maj 2015,)
I odbijeni smo.
Zbog raznoraznih razloga nismo upisali dete u privatni vrtic.
E sad bih zeleli da je upisemo u privatni vrtic.
Da li za subvenciju grada treba da cekamo sl konkurs ili mozemo odmah sad da konkurisemo?

Hvala!

Roditelj 30/10/2016 - 09:26

Možete odmah da se prijavite i ako je ne prime, da tražite odbijenicu.

Marko 03/03/2016 - 22:55

Postovani,
Dete sam upisao u privatni vrtic jer smo odbijeni u drzavnom. Startovali smo 01.02.2016. i od ukupnog broja radnih dana u februaru dete je islo 3 dana. Da li imamo pravo na subvenciju za taj mesec?
U kom trenutku (periodu) se podnosi zahtev za subvenciju generalno (npr. od 1. do 5. u mesecu za prethodni mesec ili pak drugacije).
Hvala

Roditelj 12/12/2016 - 10:58

Poštovani, za ova pitanja treba da se obratite gradskom Sekretarijatu.
Generalno, znamo da se u subvenciju računaju samo dani kada je dete išlo u vrtić.

Milena 19/03/2016 - 09:10

Postovani interesuje me da li je tacno da deca koja nisu prijavljena u opstini u kome se upisuju u vrtic,nego u drugoj opstini placaju punu cenu vrtica bez regresiranja? Konkretno mi smo prijavljeni u opstini Brus, a zivimo u opstini Krusevac

Roditelj 30/10/2016 - 09:25

Nemamo informacije kako je u drugim opštinama, u Beogradu je skala regresiranja ukinuta i svi plaćaju isto. Za informacije za Vašu opštinu najbolje da se raspitate u predškolskoj ustanovi Vaše opštine.

Dragana 28/03/2016 - 21:43

Postovani,

moje dete je rodjeno u januaru 2016.godine. Koja je procedura upisa u vrtic, da li treba da apliciram u ovom aprilskom roku ili cekam sledecu godinu?

Takodje, posto je u planu selidba na drugu opstinu, da li mogu da apliciram u vrticu na toj opstini? Da li mogu za svaki slucaj da apliciram i na opstini na kojoj sad zivimo i na drugoj gde je u planu selidba? Hvala

marina 26/06/2016 - 11:00

Molim vas interesuje me da li trece dete u porodici place privatni vrtic ili ne,u drzavnom za trece dete vrtic he besplatan a u privatnom?

Roditelj 08/09/2016 - 10:49

Moramo da proverimo, najbolje je da zovete Sekretarijat.

Ika 25/07/2016 - 20:16

Mene interesuje posto smo odbijeni za jaslice, a zakasnili smo sa zalbom, da li naknadno mogu da prilozim papir da imam starije dete sa posebnim potrebama koje ide u vrtic jer nisam znala da je to isto jedan od prioriteta. Sta konkretno mogu da prilozim? Da li je i kome moguce zaliti se na neregularnost upisa?

Jaca 28/10/2016 - 09:44

Postovani,

beba treba da krene 1.11. u drzavne jsalice. Zbog bebine bolesti, dobila sam produzenje bolovanja do 31.01.2017.god, a najverovartnije ce biti jos jedanput produzeno.
Zanima me, da li smo u obavezi da placamo jaslice za to vreme? Ako jesmo, koji je uznos u pitanju?

Hvala.
Pozdrav

Roditelj 30/10/2016 - 09:24

Poštovana Jadranka, ukoliko je dete upisano, plaćate cenu vrtića koja je sada 5.500 dinara. Ako dete ne ide, plaća se 50 odsto za one dane kada nije išlo.

Marijana 06/01/2017 - 13:25

Poštovani,

Ja sam trenutno na poroditeljskom bolovanju koje se završava u aprilu a dete mi puni godinu dana u maju. Živimo na Marijevu i svaki državni vrtić koji zvala u jasle prima decu koja imaju navršeih godinu dana. S`obzirom da sam samohrani roditelj bez ikakve alimentacije, nemam sredstava da plaćam privatan vrtić. Čak sam naišla i na neku vest iz 2010. godine da je usvojen zakon za primanje dece u vrtić od 6 meseci starosti i da će svi vrtići biti opremljeni za to što se, očigledno, nije dogodilo.
Zanima me šta se radi u ovakvoj situaciji?

Hvala,
Marijana

Add Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Read More